Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knopper der klør på skulderen - ved at gå amok

hej,

jeg får i perioder en række knopper på skulderen som i perioder klør rigtig meget. jeg har det lidt mistænkt at hænge sammen med varme da jeg p.t. opholder mig i udlandet - det er især her om aftenen efter en dag med en skjorte eller lignende, at det virkelig begynder at klø - så når jeg klør på dem så hæver huden op med små knopper. jeg kan så vågne dagen efter uden at knopperne er bulet ud (som når de klør) bare med små røde pletter, lidt som om de er gået i sig selv igen.

Enkelte af dem bliver til små bumselignede ting som jeg lige kan trykke ud, ikke særlig store men som om det er en lille plet betændelse eller lignende.

Har det mistænkt for at være omkring hårsækkene - men kunne i evt. komme med et bud på hvad det kan skyldes og evt. hvad jeg kan gøre for at få det til at holde op ? det er virkelig irreterende, og synes det er mærkeligt det er lokaliseret til skulderen ?

Måske er det noget med vaskepulver + varme + irretetation af huden, har altid haft en lidt øm hud og har også døjet med det her i danmark, uden at mine læger dog har gjort andet end at sige at det er irretation af hårsække og så givet mig nogle piller fra tid til anden som ikke har hjulpet rigtig meget.
Log in eller Registrér for at kommentere.