Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nervøs for ikke at være god nok til sex

Redigeret 12 april, 2010, 16:39 i Kvindelige sexproblemer
Jeg har fået en rigtig dejlig og sød kæreste, som dog kun har været sammen med et par uger, men vi har kendt hinanden i to måneder.
Jeg har kun haft sex en gang før jeg mødte ham, og han har meget mere erfaring med sex end jeg har. Jeg er begyndt a være nervøs og lidt bange når vi skal have sex. Jeg er bange for at jeg ikke er god nok, når han har så meget andet erfaring. Han siger altid jeg bare skal slappe af og være tryg, så skal han nok hjælpe og guide, men jeg kan bare ikke slappe af.
Jeg har snakket med mine veninder om det, men de mener bare jeg skaber mig. Jeg synes efterhåanden det er et problem for det ødelægger det for os begge at jeg har det på den måde, jeg ved bare ikke rigtig hvad jeg skal gøre ??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes da ikke, det tyder på, du har nogle særlig gode veninder, når de siger, at du skaber dig.

    Jeg synes der i mod, du virkelig skal nyde, at du har fået en så dejlig og sød kæreste, der på sødeste vis prøver at få dig til at slappe af.

    Selv om vi efterhånden er aldrig så frigjorte, så er der altså stadig mange mænd, der godt kan lide at deres kærester ikke har været i seng med så mange, så jeg vil foreslå dig virkelig at prøve at høre efter, hvad han siger, og nyde det.

    Prøv at slappe af - men prøv også at mærke efter, om der så sker noget med dig, og du får lyst til at prøve noget, der lige falder dig ind, og det er helt tilladt at sige det til ham - han vil med stor sandsynlighed nyde det.

    For at "være god" til sex, skal man altså ikke nødvendigvis gøre en hel masse underlige ting og sager, man ikke har lyst til. Sex er noget man sammen med sin partner finder en god og dejlig "rytme" i, så du kan egentlig godt regne med, at det er rigtigt nok, når din kæreste fortæller dig, at han nyder at være sammen med dig og er den erfarne i forhold til jeres sexliv.
  • Indstillinger
    Jeg vil også sige, at du bestemt ikke skaber dig. Du er usikker; og at du vedkender dig den følelse er flot :-)

    Din kæreste har HELT ret. Du skal "bare" slappe af og tage imod - og så skal du sørge for at spørge hvordan han kan lide at du gør.

    Du kan prøve at gøre lidt sjov med det, hvis det kan få dig til at tage det mere roligt. For eksempel på et tidspunkt hvor I ikke ligger og hygger, men eventuelt bare sidder og snakker: "Så, nu vil jeg lære at give dig et blowjob. Hvordan kan du lide at jeg gør?". Og så kan du prøve dig frem; og undervejs sige hvad du syntes der er dejligt ved det, og sige til ham, at han skal sige til når noget er rigtig godt, for så ved du, at det du gør lige på det tidspunkt er værd at huske til næste gang :-)

    Der er ingenting at være utryg ved. Du skal blive ved med at lytte til dig selv, tale åbent med ham om sex og følelser og lytte til dine egne grænser.

    God fornøjelse :-)
  • Indstillinger
    Mange tak for jeres svar og forståelse. De kan helt sikkert bruges (:
Log in eller Registrér for at kommentere.