Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knude i pungen

Redigeret 5 maj, 2010, 14:21 i Kræft i underlivet
Hej.

Ligesom personen i denne brevkasse, http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200305.htm, har jeg for længere tid siden fundet en knude i min pung. Jeg har været til læge med det 2 gange, hvor de har besluttet sig for at det bare er en hævet bitestikel, men alligevel udført både ultralyd og forskellige andre teste. Jeg er derfor blevet undersøgt af både min normale læge, men også speciallæger. Alligevel er knuden der stadig efter 2 (+ nogle ved siden af af andre grunde) penicillin forløb. Jeg kan virkeligt ikke overskue, at gå til lægen med det igen eftersom at det var virkeligt tidskrævende med alle de undersøgelser, men jeg vil heller ikke gå med uvisheden om det kunne være kræft eller ej.

Nogle råd? Kan man evt. gå til læge og bede direkte om at få opereret en vævsprøve der kan blive sendt til undersøgelse? For den påvirker overhovedet ikke min hverdag negativt, udover at den har været øm 2-3 gange i løbet af de 2 år jeg har haft den - det er bare selve tanken om kræft der er enormt skræmmende - men jeg har jo været til ultralyds undersøgelse og der var de sikre nok til ikke at undersøge en vævsprøve.
Jeg er i øvrigt en 18 årig dreng, der sjældent er syg (forkølelse en gang om vinteren, feber en gang om året og så godt nok en slem madforgiftning i Tyrkiet for 2 uger siden). Dog er jeg for 4 år siden blevet opereret i pungen pga. drejet testikel (hvilket viste sig bare at være betændelse, om det var i testiklen eller bitestiklen kan jeg ikke huske), men den nye knude har jeg først lagt mærke til et par år efter operationen. Det hele handler i øvrigt om min højre testikel/bistestikel.

Mvh.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Sidder knuden fast på selve testiklen?

    Jeg fandt for et par år siden selv en knude over den venstre. Knuden hænger løst, nærmest som en ekstra "lille" testikel.
    Da jeg fik den undersøgt viste det sig at være en cyste. Den er imidlertid ikke farlig på nogen måde, og da den ikke giver nogle gener har jeg valgt at beholde den.
Log in eller Registrér for at kommentere.