Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Øjne infektion eller..... HJÆLP

Redigeret 3 maj, 2010, 02:51 i Åben debat om øjne
6 uger siden da jeg er til træning, begynder mit højre øje at klø lidt, jeg troede først at jeg havde fået noget i øjet, så¨jeg kløede meget på det. Det blev værre om aftenen. dagen efter kunne jeg ikke tage på arbejde. Jeg tog til mig egen læge som troede det var en øjenbetændelse eller en slags virus. Jeg fik recept på en øje creme og fik et øje patch på i 2 dage, hvis det ikke blev bedre skulle jeg besøge en øjenlæge. Det gjorde jeg så en uge efter, og han troede straks at jeg havde fået noget i øjet, så han prikkede et eller andet ud af mit øje og så fik jeg øje patch på igen i 3 dage og han skrev den samme recept på en creme jeg allerede havde. En uge efter havde jeg stadig symptomerne så jeg tog til en anden øjenlæge. Hun kunne se at der var blevet dannet lidt ar væv efter den forrige læges lille indgreb på mit øje og jeg derfor skulle holde øjet i ro i et par dage, så jeg fik øje patch på igen i 3 dage og skulle bruge cremen.
Er der nogen som kan genkende dette eller har råd.
Mvh Hamid

Kommentarer

  • Indstillinger
    du skulle ikke have ladet øjenlægen prikket noget ud af dine øjne for tror ikke at det er en øjenbetændelse men lyder som om du har pollenallergi for øjnene klør og bliver røde.Øjenlæger har ikke forstand på allergi,jeg har også haft det problem for et par år siden,hvor mine øjne kløede,blev røde og sløret syn.jeg tog til øjenlægen for troede også at det var en betændelse,men øjenlægen kunne ikke se hvad det var og sagde at jeg ikke fejlede noget så fik jeg en øjendråbe til brug af tørre øjne som jeg brugte i en uges tid og stoppede det fordi det ikke hjalp,senere hen fandt jeg ud af at jeg har pollenallergi ved at tage en priktest,så derfor klør mine øjne når det er pollen.
  • Indstillinger
    Somme tider svier det meget i mine øjne, som om jeg piller løg. Der er intet at se og heldigvis forsvinder det hurtigt igen.
    Jeg har været hos øjenlægen for nogle år siden og han sagde straks: Tørre øjne. De skulle dryppes.
    Det var noget sludder og det hjalp heller ikke det mindste.
    Så det stoppede jeg med. Mine øjne er ikke tørre.

    Jeg undrer mig over, de ikke tænker på allergi.

    Det er da mærkeligt, øjenlægen "prikker" noget ud af øjet, hvis ikke der har siddet noget.
    Min søns øjne kan være røde og kløende, men så slemt, som du fortæller har jeg ikke hørt om det.
Log in eller Registrér for at kommentere.