Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

svag højre side.

Redigeret 3 oktober, 2010, 00:30 i Åben debat for mænd
har den seneste tid lagt mærke til en masse "problemer" med min højre side af min krop, men masse små ting, som jeg ikke ved om kan skyldes noget alvorlig.

jeg er og har altid været højre håndet og benet, ved alle slags aktiviteter.

er begyndt og have svært ved og skrive med højre hånd, fordi min hånd presser så meget på hvad jeg skriver med.
har prøvet på at lære og skrive med 10 finger systemet, men det er fuldstændig umulig for mig og styre moterikken i min højre hånd.
min højre arm er væsenlig svagere i forhold til min venstre, både når jeg laver noget, men også visuelt. og kan mærke hvis jeg prøver og spænde min bicips, at det som om jeg ikke rigtig kan spænde ordenlig igennem.
har tit smerter i højre underlår & højre tricips.

Generalt en masse små ubehagelige ting i min højre side af min krop.

kan det skyldes noget alvorlig ?

jeg er 23. almindelig af bygning.
for medicin mod ADHD og depression.
er ved og uddanne mig til IT-supporter,
så det meste af min tid foregår ved en computer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej...

    Jeg synes, at du skal prøve at opsøge din læge og blive undersøgt, så du først kan få udelukket, at der ligger fysisk sygdom til grund for dine symptomer.
    Hvis undersøgelserne så viser, at der ikke er noget fysisk i vejen, så, mener jeg, at det kan være en psykosomatisk reaktion på dine psykiske problemer.

    Set fra en lidt alternativ vinkel, så er det sådan, at vores højre side står for bl.a. handlekraft, energi, udadvendhed, ydre styrke. Venstre side står bl.a. for følelser, intuition, viden, indre styrke.
    Når du mærker, at du bla. ikke har den samme styrke i højre side, som du har i venstre, kan det altså betyde, at du har brug for at få udviklet din handlekraft, energi og udadvendthed.

    Det kan måske også passe meget godt med, at du bruger det meste af din tid bag en computer. Måske har du en tendens til at fordybe dig meget i arbejdet, så du i nogen grad mister både jordforbindelse og kontakt med andre mennesker.

    Så mit bedste forslag er, at du først søger læge og derudover under alle omstændigheder også prøver at komme mere ud og røre dig hver dag. At gå ture er godt, for det skaber samtidigt en god jordforbindelse. Sørge for at få en sund afbalanceret kost både med frugt, grønt og kød. Drik masser af vand. Husk den daglige vitaminpille. Indtag et minimum af sukker. Samt måske ikke mindst at sørge for at have en positiv kontakt til andre mennesker i det daglige.

    Tænker på, hvordan du har det med din uddannelse til IT-supporter? Er det noget, du trives med?


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    mange af de ting du nævner kan jeg sagtens nikke genkendende til.


    ---

    Set fra en lidt alternativ vinkel, så er det sådan, at vores højre side står for bl.a. handlekraft, energi, udadvendhed, ydre styrke. Venstre side står bl.a. for følelser, intuition, viden, indre styrke.

    ---

    jeg har altid haft meget lidt energi, sover meget, og er ikke meget for andre mennesker , eller deres mening om mig, som alt sammen ligger i at jeg har socialfobi


    og til dit spørgsmål, ja jeg trivis meget med det, har altid haft en stor interesse med computere og lign.
  • Indstillinger
    Hej igen

    Godt nok at du trives med dit arbjede og at det interesserer dig. Det er vigtigt.
    Men når du giver dit arbejde meget opmærksomhed, så får du måske mindre opmærksomhed på, hvordan du egentligt har det og glemmer at gøre noget for at forbedre din psykiske tilstand. Så måske siger din krop fra for at huske dig på, at du også skal huske at komme ud, få rørt dig, få noget ordentlig næring og få lidt social kontakt (selvom det er svært).

    Krop og psyke er rigtigt meget forbundet med hinanden og påvirker gensidigt hinanden, så uløste psykiske/følelsesmæssige problemer kan udløse fysiske symptomer. Når psyken overbelastes kan det slå igennem rent fysisk.
    Engang imellem kan disse sygdomme eller lidelser diagnostices og der kan sættes en behandling i gang. Andre gange viser prøver ingenting og lægerne kan ikke gøre noget. Under alle omstændigheder er det vigtigt at blive undersøgt - ikke mindst så man ikke skal gå og bekymre sig unødvendigt.

    Så som sagt: Jeg synes, du skal komme til lægen og blive undersøgt og så vil jeg foreslå dig at give mere opmærksomhed til de sider af dig selv, du måske forsømmer. Måske arbejde på at få det bedre psykisk og prøve at få løst disse problemer.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Jeg genkender noget af det her. Min arm og hoejre side af brystkassen foeles svagere. Nu synes jeg benet er begyndt at haenge noget. jeg har forsoemt motion i laengere tid men er nu gaet igang med at svoemme. Det har har gjort det lidt vaerre til at begynde med men maaske er det fordi der ligesom har hobet sig noget op der. Jeg genkender ogsaa det med at vaere mere indadvendt ind foer og jeg er langsomt paa vej ud af en depression. Hvad kan man goere mere udover motion og vaere mere selskabelig? Ioevrigt bor jeg i udlandet og bruger altid denne side naar jeg er i tvivl om noget vedroerende min sundhed.
Log in eller Registrér for at kommentere.