Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spørgsmål om graviditet

Redigeret 22 maj, 2010, 21:36 i Snart gravid
Hej, er der nogen, der ved, hvor tidligt man teste positiv for graviditet efter befrugtningen har fundet sted? Jeg ved godt, man siger, at man kan teste når menstruationen udebliver, men kan det virkelig ikke ses før? :)

- Og er det rigtigt, at sædceller kan "overleve" tre dage indeni én, og befrugtningen derfor ikke behøver finde sted de første timer efter samleje - eller eller er det blot en "myte"?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er muligt, man kan være heldig og få et svar tidligere, men hvis man have et sikkert svar, må man nok vente og tage testen som pakningen foreskriver.

    Om det lige er helt tre dage sædceller kan overleve, ved jeg ikke, men de kan godt overleve nogen tid.
  • Indstillinger
    Jeg har haft min menustration her den 13 april og sluttet den 18 april, & så har jeg haft samleje lige dagen efter altså den 19 april, men kan ikke se noget positivt gravidtet endnu, hva er grunden?

    Har det noget med urealmæssige menustration..
  • Indstillinger
    hvem siger at man bliver gravid ved føeste skud ---der er mange som må prøve mange gange før der sker noget ---som ung har jeg selv ventet i 3 år -før der skete noget --havde opgivet at blive gravid --men pludselig var den der ---så du må have lidt tålmodighed
  • Indstillinger
    Du kan på ingen måde være sikker på at blive gravid bare fordi du har ubeskyttet samleje. Og når du havde sex dagen efter din menstruation sluttede, så er det usandsynligt.
    Man kan først regne med en graviditetstest efter menstruation burde være kommet på grund af den måde menstruaionscyklussen fungerer (afgivelse af hormoner).

    Læs op på din viden om menstruationscyklus!
  • Indstillinger
    Jeg vil gerne fortælle min lille historie så håber jeg kan få hjælp..

    Jeg har fået min menustration i slutningen af 16 års alderen og siden da har jeg har haft urealmæssige menustration hvor jeg nu blev 23 år, så blev jeg gift her i februar måned, hvor jeg fik min menustration her den 13/4 - 18/4 og så tog jeg en test lige efter 3 uger hvor testen viste negativ, men så pludselig får jeg menustration igen her den 22/5 hvor jeg plejer at få den efter 4 mdr, så jeg tror det er sikkert noget positiv at jeg er begyndt at få den nu hver måned, men er da ikke så positiv om gravidtet og hvornår kan jeg tage en test.. Håber jeg får lige hjælp og nogle oplysninger..
Log in eller Registrér for at kommentere.