Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mit underliv.. tror det er svamp

Redigeret 16 januar, 2011, 10:22 i Kvindelige sexproblemer
Hej. jeg er en pige på 15 år og jeg har en kæreste som jeg har været sammen med i snart 8 måneder.
Vi dyrker sex jævnligt, hvis man kan sige det sådan. Jeg er på p-piller og vi bruger ikke kondom når jeg er det. men det er bare sådan at, lige i øjeblikket, der sviger det i mit underliv, min udflåd opfører sig mærkeligt, det lugter meget kraftigt, er tyk/klumpet og det er sådan en lille bitte bitte smule rødligt.
Mit kæreste og jeg er enige om at det nok er en form for svamp.
Vi er også blevet enige om at, vi skal bruge kondom selvom jeg er på p-piller.
Men har vi ikke ret når vi siger at, det er noget svamp af en art?

Håber der er nogle som kan svare :).

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jo, det kunne da godt være, det kan også være noget andet - men det er der kun en læge, der kan konstatere, så få en tid der.
    Sådanne symptomer bør man altid få undersøgt, og helst hurtigst muligt, så det ikke når at udvikle sig.
  • Indstillinger
    Det er måske svamp, måske en anden form for underlivsinfektion - men når dit udflåd er tykt, klumpet ildelugtende og rødligt, så skal du altså se at komme til læge. Jeg hæfter mig især ved at du siger det er klumpet og rødligt. Det har jeg aldrig oplevet når jeg har haft svamp.
    Normalt behandler man svamp med en creme og eventuelt en stikpille, men ud fra det du beskriver, så syntes jeg du skal få din læge til at undersøge om det overhovedet er svamp du har.
  • Indstillinger
    Mange tak for svarene.
    Jeg snakket med min mor, og hun vil bestille en tid til mig hos min læge.
    men er glad for at I svarede
  • Indstillinger
    Hej.

    Husk altid at få det tjekket hos lægen, når noget lugter, føles eller ser mærkeligt ud i skeden eller i omgivelserne dernede. Når det er sagt, ved læger jo desværre ikke alt og ganske ofte har jeg oplevet at måtte drage mine egne erfaringer. Til dig, når du fortæller, du bruger p-piller (og oplever svamp, lugtende udflåd og ubalance i skeden) kan jeg varmt at smutte til din nærmeste helsebutik og købe en pakke af de piller, der hedder DIDA. Det er en lyserød pakke og det er en god ide at tage 2 hver dag i starten - 1 morgen og 1 aften SE PÅ PAKKEN.
    Det hjælper med at genoprette balancen og ph-værdien i skeden, så du ikke er så udsat for svamp og andre infektioner. Det var et mirakel for mig!

    God fornøjelse!
  • Indstillinger
    Efter at have været utilpas i et år og forgæves søgt læge, forlangte jeg en henvisning til en gynækolog. En måned efter var jeg helbredt.
    Så ja, jeg giver dig ret i den praktiserende læge ikke altid er den rigtige til at klare det. Det var en hudlidelse, som kunne have været kræft, men jeg var heldig.
Log in eller Registrér for at kommentere.