Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

FODVORTER!:(

Hej, jeg er en pige på 14 der har haft fodvorter i lidt over et halvt år. 2 på den ene, og én på den anden. Jeg har i et halvt år næsten brugt vortex, hvor man skærer fodvorten af.
Min problem er så, når jeg når så langt in dat hudden bliver helt lyserød og det begynder at bløde, er der stadig vorte. Altså, at de sidder langt inde i foden:(
jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg føler mig så ulækker. Hvad kan man gøre?
Engang da jeg var mindre havde jeg det også, og der fik jeg dem frosset, og de gik væk. Men er der virkelig ikke andre muligheder? for har hørt det gør ondt, og det er slet ikke sikkert det hjælper.
Jeg har også overvejet at smøre hvidløg på, for da jeg var hos løgen sagde han at for nogle hjalp det.
Men er der nogle der ved hvad man kan gøre, når de sidder så langt inde i foden?!?!:(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Woko
    Den vortemor sidder dybt og kan bløde en del.
    Jo tak- jeg har fået frossen nogle væk, Avvvv, det tog over 1½ år, og nej det er ikke en skrivefejl.
    Jeg har et barnebarn det har været så uheldig at få en fodvorte i et baderum på skolen. Fodvorter smitter i fugtige miljøer, Baderum,Svømmehaller, varme sko eks.v træningssko.
    Fodvorten behandles med Mellisa vortemælksalve, det smøres på og så et plaster på, dette skiftes to gange dagligt og når du tørre dig efter bad tørres den døde hud af. http://www.helseriet.dk/shop/mellisa-vo ... 1915p.html
    dagligt får han også Thuja D6 og det er nogle dråber der skal kommes i noget koldt vand og drikkes http://www.helseriet.dk/shop/thuja-d6-50-1111p.html HUSK! DER SKAL BRUGES EN PLASTIK SKE, da produktet ikke må komme i berøring med metal.
    Allerede efter 5 dage kunne han se at det blev bedre.
    Prisen er ca 80 kroner pr. stk i MATAS.
    God bedring til dig.
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Jeg har også haft en fodvorte, som jeg mange gange fik frosset. Det hjalp overhovedet ikke. En dag var der en, der sagde til mig, at jeg skulle smøre neglelak på den.
    Jeg kom neglelak på morgen og aften i 14 dage, så var den væk. Min søn havde en, der var meget stor, så han brugte en måned. men så var den også væk.
  • Indstillinger
    Da jeg var yngre havde jeg ti fodvorter på samme tid. De forsvandt helt af sig selv da jeg lod være med at pille ved dem eller smøre dem med forskellige ting. Har ikke haft en vorte siden.
Log in eller Registrér for at kommentere.