Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Uregelmæssig menstruation i 10 år

Redigeret 8 april, 2010, 08:54 i PMS og menstruation
Hej
Jeg er 22 år og har haft uregelmæssig menstruation i de ca. 10 år, jeg har haft menstruation. Nogle gange gik der kun et par uger mellem blødningerne, men de alle fleste gange går der flere måneder mellem dem. I 2009 havde jeg kun 4 blødninger, alle med ca. 3 måneders mellemrum. Det er nu 4 måneder siden sidste menstruation. Jeg er nomalvægtig, lever sundt, motionerer et par gange om ugen og er ikke stresset. Jeg har aldrig taget P-piller. Jeg har det fint nok med de få blødninger, der er, men undrer mig alligevel over, om der er noget galt med min krop. Er der andre derude med så anormal menstruation, som har nogle erfaringer?
På forhånd tak for hjælpen!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg håber da, det er noget, du har talt med din læge om?

    Hvis du ellers er undersøgt og alt er fundet normalt, så kan du vel tage det roligt. Muligvis det så betyder, at dine ægløsninger ikke er helt så hyppige, men det betyder jo ikke, at du så ikke vil kunne blive gravid.

    Selv har jeg aldrig oplevet de der menstruationer, som man kan stille sit ur efter. Jeg fik menstruation som 12-årig og er nu på vej mod de 55. Jeg har alle år haft en yderst svingende cyclus - dog modsat dig har cyclus i perioder været ret så korte.

    Nu - hvor jeg vel må formodes at være i overgangsalder - har jeg en cyclus på mellem tre og fem uger.

    Men - hvis ikke du har fået det undersøgt, vil jeg da foreslå dig at få det gjort, ikke fordi der behøver at være noget galt, men det kan måske være rart for dig at få at vide hvordan din ægløsning fungerer.
Log in eller Registrér for at kommentere.