Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Projektuge selvdestruktivadfærd

Redigeret 9 april, 2010, 08:39 i Selvskade
Hej! :)
Vi er fire piger, som har om selvdestruktivadfærd i projektuge.
Vil vi meget gerne, spørge jer om nogle ting. I skal vide det er anonymt, og vi vil vær meget glad hvis i svarede på spørgsmålene.

- Alder?
- Hvornår startede du?
- Hvordan skader du dig selv? (Fx: snit sår eller noget andet)
- Hvor på kroppen skader du dig selv?
- Gør i det for opmærksomhedens skyld, eller hvorfor gør du det?
- Hvad føler i når i skader jer selv?
- Hvordan er det bagefter?
- Tror du der er noget der kan hjælpe dig ud af det?
- Hvis ja hvad, hvis nej hvorfor?

Hvis i kender en god person at snakke med, en bog eller gode hjemmesider om selvskade så vil vi være glade hvis i ville give os navet på personen, bogen eller hjemmesiden.
På forhånd tusind tak!

Hvis der er en der læser det her, og arbejder med selvskadene personer vil vi gerne stille dig nogle spørgsmål.

- Hvordan er det at arbejde med sådanne personer?
- Hjælper du mange?
- Hvad er symptomerne, for at man har en selvdestruktivadfærd?
- Hvad er grunden til at de gør det?
- Hvordan hjælper du dem?
- Hjælper den hjælp du giver?
- Gør randers kommune noget får at støtte dig?
- Kan man kalde en sygdom?
- Ved familien det?
- Som familie hvad skal man så gøre?
- Hvis jeg kendte en der havde denne adfærd, hvad kan jeg så gøre?

Mange tak, hvis du kender en hjemme side hvor vi kan finde statestik i danmark over selvskadene personer, vil vi meget gerne have hvis du ville skrive dem!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er flere andre der har stillet spørgsmål om cutting herinde. Læs de tråde :-)
  • Indstillinger
    Vi ved godt der er andre der har stillet spørgsmål herinde, men vores spørgsmål er ikke kun stillet til cutting men også om andre former for selvskade. Hvis du ville svarer ville vi være meget glade :)
  • Indstillinger
    Jeg har svaret på sådan cirka de samme spørgsmål i en anden tråd (om cutting). Der anbefalede jeg også bogen "At skære smerten bort" af Bo Møhl, og "Når livet gør ondt" af Per Straarup Søndergaard.

    Jeg skar i mig selv i en periode men fik behandling. Senere fik jeg en spiseforstyrrelse, hvilket jeg også anser som en form for selvdestruktivitet. Den er også behandlet.

    Selvdestruktiv adfærd og det at ville have opmærksomhed hænger sjældent sammen. Jeg ved godt at det eksisterer, men for dem som virkelig er fanget i selvdestruktive mønstre, er det et udtryk for afmagt og på grund af indre problemer.
Log in eller Registrér for at kommentere.