Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Endo & Yaz p-pille

Redigeret 31 oktober, 2010, 06:56 i Endometriose
Jeg fødte for 2 måneder siden, og skrev til min læge for at få p-piller, da jeg først har tid til kontrol på Herlev i juni måned.

Jeg blev dog noget overrasket over, at jeg skulle punge ud med 283 kroner for Yaz!!!

Så ville da lige høre, om nogen af Jer får Yaz? Om den skulle være særlig god for at forebygge at min endo vender tilbage lige pt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    du kan søge om tilskud via din læge hvis du har endo. De dækker rigtig meget tror jeg. jeg får desorelle og betaler ca 60 kr for en pakke. Lægen skal søge om tilskudet.
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg har for 1½ måned siden fået ordineret Yaz, da der desværre blev konstateret 2 vandcyster på venstre æggestok og 1 chokoladecyste på højre æggestok kun 6 mdr efter 2. operation.
    Jeg har netop været til Gynækolog igen, da mit underliv ikke opførte sig helt som det skulle (udstødte på anden dagen af min menstruation en 5-kr stor hvid hinde -havde ikke blødt rigtig de første dag og ej heller før den mærkelige klump var blevet udstødt).
    Fandt aldrig ud af hvad det var. Min teori er at det var en tom "lomme" (Spontan abort), dog uden en positiv graviditetstest.
    Det positive var at; Den ene vandcyste var forsvundet og både den anden og chokoladecysten var mindsket.
    Jeg har dog denne gang forfærdelige smerter i lænd, endetarm og ned i lårene.
    Min gynækolog sagde til mig at næste gang skulle jeg "bare" lade være med at tage kalk-tabletterne, så skulle det mindske mine smerter.
    Hun sagde at Yaz bliver andvendt når man har rigtig mange mens.-smerter.

    Dejligt at hører at man kan søge tilskud til P-piller når man har endometriose.
    Det vidste jeg ikke. Skal snart have fornyet min resept (fik kun ordineret 3-pakker). Så jeg skal da have min læge til at søge tilskud :)

    /Alice
  • Indstillinger
    hej

    fik du søgt om tilskud? jeg bruger desorelle de er gode har slet ikke haft mens i 1 år nu ca. .
    Hvis lægen siger de ikke har hørt om tilskud så sig de bare skal søge det, min første læge var virkelig dårlig hun glemte også at søge det fordi hun ikke kendte til det. Min nye læge sagde ja det ville han da prøve og så fik jeg det :)
Log in eller Registrér for at kommentere.