Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Eksem om munden

Redigeret 8 april, 2010, 12:01 i Eksem
Heysa,

Jeg har fået noget underligt eksem om munden og op af næsen. Nu er det sådan at jeg har haft det en gang før, og jeg gik til lægen og før jeg overhoved havde sat mig ned (Det var første gang jeg var hos hende) sagde hun; Yesh du har eksem om munden pga. bakterier fra næsen - og så fik jeg en recept på nogle piller, som jeg desværre ikke kan huske hvad hed.

De virkede og det gik helt væk, nu her et ½ år efter er det tilbage, men jeg er flyttet og har derfor skiftet læge siden - hvilket har medført at jeg har prøvet forskellige creme, som ikke virker...bla. Protopic som åbenbart har medført hudkræft hos nogle få patienter...! Anyway protopic cremen fik eksemen til at dulme, men ikke gå væk og når jeg bruger det nu virker det slet ikke.

Så jeg har bestilt ny tid hos lægen og venter på endnu en crem som ikke virker :-( - Meeeen nu kommer spørgsmålet; Kan jeg ringe til min gamle læge og spørge om hvilke piller hun gav mig recept på? Jeg tænker at de har tavshedspligt så umiddelbart "nej", men nogen der ved noget?

Eller om nogen der ude ved hvilke piller det evt. kunne være? - jeg har søgt lidt her på netdoktor og har fundet ud af nogle piller som det kunne være - da jeg nemlig kan huske at have læst på pakken at det bla. blev brugt mod klamydia - jeg har fundet 3 mulige kandidater; Zitromax, Tetracyclin og Azithromycin Teva.

Alt hjælp/input er yderst værtsat - jeg ser forfærdelig ud i ansigtet....Det er de samme symptomer som er nævnt i en anden tråd herinde ved navn: "Udefinerbart eksem" Hvor dette er taget fra;

"rødligt, tørt og betændelseslignende område omkring næsen og munden. Nogle gange er det som om der er små bumser imellem, men det er egentlig i småtingsafdelingen. Området er bare ofte rødligt, tørt, lidt ømt og skæller lidt og man må dække det for at kunne holde ud at se på det."

På forhånd tak og undskyld dårlig formulering, kl. er mange ;-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din nye læge burde da have fået journalen fra din gamle læge, så der kan man vel bare slå det op?

    Jeg vil næsten tro, at din gamle læge har slettet dig i sit system, men der er vel ikke noget forgjort i lige at spørge.
Log in eller Registrér for at kommentere.