Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan kan jeg håndtere de "søde" stunder?

AnonymousAnonymous
Redigeret 20 maj, 2010, 04:35 i Åben debat om overvægt
Jeg er en overvægtig "pige", som er på vej ned i vægt, jeg støder nogle gange i mod min "søde-mur", hvor jeg bare skal have noget sødt og det kan nogle gange ende i overspisning.

Vil derfor gerne høre om, der er andre der kender til det samme problem og hvordan I håndtere søde stunder?

Tower

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tillade mig at skrive selvom jeg ikke selv lider af problemet.

    Jeg tænker, at du måske kan snige dig udenom trangen ved at sørge for stabilt blodsukker, og ved at føre snydesødt til jævnligt. Hvis du laver te af høvlet lakridsrod og kanelstang, får du både en sød smag og den sukkertrangs-mindskende effekt af kanel.
  • Indstillinger
    Okay-Har aldrig hørt om det før- men det skal da prøves...

    Tak
  • Indstillinger
    Det hører også til i den alternative verden; men kanel skulle mindske trangen til sødt. Så prop du kanel på morgenmaden, i kaffen, i tomatretter og lav te af det - det kan ihvertfald ikke skade :-)
  • Indstillinger
    Well jeg er selv igang med et vægttab og det jeg synes der virker for mig er at tygge tyggegummi samt at går en tur da det fjerner fokus fra lysten , derudover handler det jo bare om at være viljestærk og altid have frugt hjemme!
    :)
  • Indstillinger
    Ja ok... det med at være viljestærk er bare ikke altid lige nemt heller ikke når man har en masse frugt hjemme... puha... Men prøver hvert fald... :)
  • Indstillinger
    Jeg er selv i gang med, at tabe mig med vægtkonsulenterne. De har nogle rigtigte gode kogebøger, hvor der er opskrifter på lagkage, æblekage, chokoladekage osv. Jeg kan anbefale alle tre. Der er ikke brugt sukker i nogle af kagerne og de indeholder næsten ingen fedt, derimod stiller de ens trang til de søde sager og fede kager fra bageren. De indeholder sødemiddel, som er et godt alternativ til sukker, det kan også bruges i kaffe, te osv.

    så mit råd vil være at prøve at deres kage opskrifter eller finde nogle alternativer til en "sund" kage

    Held og lykke med vægt tabet.
Log in eller Registrér for at kommentere.