Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lactoseintolerens - calcium, d-vitamin???

Hej

Jeg har lactoseintolerens, så drikker ikke mælk eller spiser mad med mælk. Før det blevdet konstateret af min læge at jeg har d-vitamin mangel, så siden dengang har jeg spist 25 mikrogram d-vitamin. Men jeg undre mig over at min læge ikke har fortalt mig om jeg skal spise calcium eller mere d-vitamin, fordi jeg tænker, hvor søren skal jeg få calcium fra mv.

Det er overhovedet ikke godt for mig, fordi jeg en meget tynd pige. Skal jeg gå til lægen for at spørge eller er der nogen der oplever det samme, som har noget vejledning til mig? Har også hørt at magnesium er vigtigt at tage...er helt forvirret.

Det eneste jeg tager som tilskud er 25 mrikogram d-vitamin

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har også laktose intolerens og havde også D-vitamin mangel sidste år.
    Drikker aldrig mælk osv...
    Jeg fik ordineret D-vitaminer med calcium i. Den hedder KOLOS. Man kan få det på apoteket og i Matas.
    Den har virket på mig. Tallet er steget og mit tal er blevet normal, så det er godt.
    Skal dog altid fortsætte med at tage det....
    Du må forbi lægen, hvis du vil have noget andet. Eller bare køb noget selv. Man behøver ikke recept til det.

    Du har ikke noget at bekymre dig, så længe dit D-vitamin tal ikke er alt for lav. Der er jo nogen som har tallet så lavt, at de får indsprøjtninger til det.
    Så bare sørg for at få tjekket dit tal for D-vitamin engang imellem og se, om tallet er steget.
Log in eller Registrér for at kommentere.