Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid? Hjælp

Redigeret 6 april, 2010, 18:11 i Prævention
Efter ca to år på p-piller er jeg begyndt at få menstruations smerter igen. Min sygeplejerske spurgte om jeg kunne være gravid? Det mente jeg jo selvfølgelig ikke fordi jeg er på p-piller og har haft regelmæssig og menstruation som jeg plejer (udover smerterne) to gange siden jeg sidst dyrkede sex med min kæreste.

Tror i jeg kan være gravid eller at der er noget andet galt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    hør nu her --hvorfor får du ikke straks det undersøgt ---jeg ville aldrig rende rundt i sådan en tvivl ---
  • Indstillinger
    Hvorfor har en sygeplejerske spurgt om det? Anyways; jeg syntes, at det er standardspørgsmålet ved enhver form for ændringer i forholdene i underlivet.

    Selvfølgelig er du ikke gravid hvis du tager dine p-piller som du skal og din blødning har været som den plejer at være - på nær at den har været ledsaget af menstruationssmerter.

    Tag en test i morgen og få slået tvivlen helt ud af hovedet :-) Og bestil en tid hos din læge så du kan finde ud af hvorfor du er begyndt at have smerter. Så kan I jo samtidig tale om hvorvidt du skal fortsætte med p-pillerne når du har sex så sjældent - du kan jo undgå hormonerne ved at bruge kondom.
Log in eller Registrér for at kommentere.