Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

skal jeg være bekymret ?

Redigeret 6 april, 2010, 04:39 i Snart gravid
jeg er 14 år og har haft mens i 2 år :)

jeg har en ny kæreste og vi har været sammen to gange med kondom , me, så var der en dag hvor vi hyggede os og han var ind i mig en gang .
Er det nok til at gøre en gravid?
også tog jeg en test for jeg var lidt bekymret om jeg var blevet gravid men den viste negativ,
men så fik jeg af vide man først skal tage testen efter man normalt skulle have sin mens, jeg plejer og så den den 1 eller den 3 så jeg ved ikke helt om jeg skla være bekymret?
og der er mange der siger at ens menstration kan blive forsinket hvis men er bekymret men hvor meget forsinket snakker man så om ?

håber der er nogle der kan hjælpe mig :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er ekstremt usandsynligt at du er blevet gravid fordi hans pik lige hurtigt var inde i dig uden at han fik udløsning.

    Det er korrekt, at du først kan regne med resultatet af en graviditetstest når du tager den efter din menstruation skulle være kommet.

    Menstruationen kan blive forsinket hvis du er bekymret, men også hvis man går gennem perioder med stress eller sygdom... Jeg vil ikke udtale mig om hvor meget forsinket den kan blive, for det er meget individuelt hvor præcis ens menstruation er. Hos nogle kommer den næsten på klokkeslet hver måned og hos andre eventuelt +/- et par dage.

    Vil igen sige: Du har næppe noget at bekymre dig om! Men tag en test hvis din menstruation ikke kommer til tiden.

    Fremover må du sørge for at bruge kondom HVER ENESTE GANG du er sammen med en fyr.
    Hvis du er i fast forhold kan du overveje at tale med din læge om anden form for prævention; fx. p-piller, p-stav eller p-ring.

    Vh.
Log in eller Registrér for at kommentere.