Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Betændelse/Byld

Redigeret 5 april, 2010, 15:41 i Åben debat for mænd
Hej, jeg har lige et spørgsmål,
jeg har fået sådan en form for en knude lige under lænden og lidt nede mellem balderne, og det gik jeg så til lægen med, og han konstaterede at det var noget betændelse som er starten på en byld, og han gav mig noget primcillin og sagde jeg bare skulle tage det i de 10 dage der var piller til, og det begyndte jeg så på, og efter 2-3 dage forsvandt den smerte der var, men "knuden" er der stadigvæk og den gør ikke sådan rigtig ondt medmindre man trykker på den, ellers irriterer den bare.
Er der nogen der kan fortælle om den forsvinder eller hvad man kan gøre ?
Det skal lige siges at jeg ikke er færdig med pillerne endnu, så kan det evt være fordi jeg skal tage dosisen færdigt og så forsvinder det. :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har et familiemedlem, som har været indlagt på hospitalet flere gange her på det sidste pga. byld. Den kan nemlig blive større og kan gå hen og blive farligt... Mener de har prøvet at skære det væk, men kan ikke få det hele væk. Det er svært for lægerne.
    Nu ved jeg ikke, hvor slem din er lige nu eller hvordan den "knude" ser ud. Men hvis den bliver værre på trods af, at du tager pillerne, så synes jeg næsten, at du skal tage en tur til lægen. Måske kan du lige vente et par dage endnu og se, om hvordan det er.... Men du er nok selv bedst til at bedømme det situationen.

    Det var min tanke.
  • Indstillinger
    Ja, men denne her skifter lidt med at blive større når man "driller" den, og så falder den lidt igen.
    Men ifølge lægen var det bare noget betændelse.
    Men nu tager jeg til lægen imorgen og ser hvad han siger.

    Men tak for svaret. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.