Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Paranoia'en har overtaget...er der en der kender det?

AnonymousAnonymous
Redigeret 23 august, 2010, 13:11 i Skizofreni
Hej

Jeg har bl.a. diagnosen Paranoid Skizofreni og nu er det kommet ud på et skråplan IGEN..

Jeg har haft en veninde over nettet et stykke tid, men har aldrig snakket med hende eller set hende over cam.
Sidste sommer blev jeg røvrendt af en psykopat, han manipulerede med mig og mit sind og næsten lige siden, har jeg været paranoid i en eller anden form, nogle gange dage mere end andre.
Min veninde begyndte at opføre sig underligt og min paranoia blev forstærket hver gang jeg skrev med hende og hvor jeg havde det dårligt.

Fortalte hende, at jeg ikke troede hun var, den hun er og det er hun selvfølgelig blevet ret sur over og hun siger jeg skal få hjælp til at håndtere min paranoia...
Det er ikke kun hende jeg ikke har tillid til... føler lidt at hele verdenen er imod mig...

Er der nogen andre som mig, som har en voldsom paranoia over en del ting?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa :-)

    Jeg syntes, at du skal mødes med din internetven i virkeligheden eller som minimum på cam, således at du kan få vished om hvilken person du taler med. Så vil du forhåbentlig ikke have nogen grund til at nære mistro til hende længere :-)

    Og hvad med at tale med din psykiater om den tiltagende paranoia?
  • Indstillinger
    Hej Anna

    Jeg tror ikke jeg har en chance ved veninden mere...Så kommer aldrig til at se hende. Men måske en god ide til den næste jeg møder på nettet, at lige se hinanden an på cam.

    Og ja skal have snakket med min psykiater, så vi kan få styr på det hele.

    Tak for svaret

    Tower
  • Indstillinger
    Hej!
    Jeg kender det selv, og jeg ved hvordan det er.
    Hvis du mangler en internet veninde at skrive med, så kan du altid skrive til mig, hvis du har lyst og/eller behov for det.

    Held og lykke med det.

    - Rikz
  • Indstillinger
    Tak skal du have... det er da sødt af dig.

    Tower
  • Indstillinger
    jaa det kender jeg og det er bare så rædselsfuldt og hjernen trækker sig sammen og det hviner i ørerne ...............................................få noget hjælp hos din psykiater inden det går helt galt..
    kramm fra mig
Log in eller Registrér for at kommentere.