Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad gør jeg for at redde ægteskabet

Redigeret 9 april, 2010, 14:37 i Sorg og krise
Jeg er gift med en dejlig kvinde som kommer fra Kina, der er bare det at min dominerende Mor og Bror ikke kan fordrage hende fordi hun siger sin mening, desværre har jeg haft mine uenigheder med hende i sin tid og vendt debatten mod min mor og bror som jo straks tog mig i forsvar, det gik ud på at jeg ikke skulle skifte mit job ud som jeg egentlig på daværende tidspukt var godt træt af, min kone mente at jeg skulle blive i det sikre job, men min bror var uenig, det kom så til at hedde sig at hun fastlåste mig i en dårlig situation imens hun selv bare gik hjemme og passede sig selv, hvilket ikke var tilfældet, hun søgte alle måder at udvikle sig på, jeg ville bare ikke have at hun skulle arbejde med et lortearbejde som opvasker eller rengøringsdame. Efter mangen bagtaleri og indblnden fra min mors og brors side og bredt ud til resten af familien, blev hun indesluttet og trist og det gik hårdt ud over vores forhold, og hun tog så en beslutning, nemlig at uddanne sig på dansk og blive advokat, da hun havde en juridisk uddannelse fra Kina, både så hun kunne bevise at hun ikke var det som de påstod, men også for at hun kunne klare sig hvis noget skulle gå galt mellem os. Nu er hun så nået til den konklusion at hun har lyst til at (flygte) starte et nyt liv et andet sted, og konfronterer mig med, det og spørger hvad nu hvis hun finder en bedre mand, hun mener vi er for forskellige og at jeg ikke viser tegn på at jeg har lyst til at udvikle mig, lysten den har jeg, men er måske ikke så fokuseret på fremtidige uddannelser som hun forventer af mig. Dette berører mig dybt og jeg ved ikke hvordan jeg skal redde mit ægteskab, vi har snakket om det og jeg har lovet at selv om det ville være trist ville jeg altid være der for hende, hun mener at skæbnen vil vise om det er os i fremtiden eller hende og en anden. Jeg har lyst til at skære hånden af min familie for dette og jeg ved at hvis hun går fra mig vil det bare komme til at hedde sig at hun var alligevel også altid så sur og underlig mm. Men de kender hende overhovedet ikke, og de vil ikke lytte til fornuft, og erkende deres egne fejl, som jeg har erkendt mine. Hun har svært ved at tilgive mig, og det kæmper jeg med ved siden af. Lige nu er vi stadig sammen, men for mig er fremtiden usikker, hvad skal jeg gøre.

Kommentarer

  • Indstillinger
    det er lidt svært at se at du han redde dit ægkteskab----jeg tror hun har taget sin beslutning---den start hun har fået af din familie --er nok ikke til at rette op på ---det er svært for dig lige nu --men tænk dybt ind i dig selv --og find de gode og de dårlige sider frem af jeres forhold --og se hvad der tæller mest ---jeg tror at hvis du skal videre i det forhold --skal i flytte et andet sted hen ---og starte forfra ---uden familiens indblanding---
  • Indstillinger
    Jeg kan godt forstå, at din kone er løbet træt i al den modstand, og måske endda også er kommet i tvivl om, hvor du står.

    Jeg synes, hun lyder som en helt fantastisk kvinde, som fortjener at du virkelig viser hende, hvor meget du elsker hende. Du burde for længst have sagt fra over for din familie, men det er der sikkert mange årsager til, at du ikke har gjort.

    Mit forslag er, at I sætter jer sammen - din kone og du - og prøver at få talt tingene grundigt igennem, og så lytter du til, hvad hun siger - og det er hendes ord, ikke din families, der gælder.

    Jeg håber virkelig for dig og jer, at det så ikke er for sent. Måske I endda kunne få glæde af en samtale eller to hos en parterapeut, der kan hjælpe jer til "komme ind til kernen".
  • Indstillinger
    Tak skal i have, jeg har allerede fulgt flere af jeres råd, og måske er der lys for enden af tunnelen som man siger nu er det bare at puste liv i flammen. Selv om det stadig kan gå begge veje er jeg nu klar over hvad jeg skal gøre, både med de råd jeg har fået her, men osse med venners hjælp.
Log in eller Registrér for at kommentere.