Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rød i hovedet ved indtagelse af alkohol

Redigeret 6 maj, 2010, 03:25 i Alkohol
Jeg har et problem der genere mig voldsomt.
Når jeg drikker alkohol bliver jeg rød i ansigtet, først bliver jeg rød på kinderne og derefter spreder det sig til resten af ansigtet, det er først når det har spredt sig til det meste af ansigtet at jeg også bliver enorm varm i ansigtet.
Det er ikke altid at rødmen forekommer, og hvis den gør er det meget forskelligt om det er efter få genstande eller efter mange.
Jeg har læst en del om alcohol flush også kendt som asian flush, men jeg får bare ikke de samme symptomer så som kvalme, hovedpine, svimmelhed osv. Så jeg tænker at det måske kan være noget andet.
Jeg håber i har nogle forslag til hvad jeg kan gøre.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Kaffemorten

    Tager du medicin?

    Jeg har samme problem, og det har jeg haft i mange år. Jeg har fundet ud af, at det i mit tilfælde skyldes, at min blodtryksmedicin ikke kan forenes med alkohol.

    Det er brandærgerligt, for jeg kan godt lide at få et glas vin en gang imellem.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Nej jeg tager ingen form for medicin, så det kan desværre ikke være løsningen.
  • Indstillinger
    Jeg kender en person med præcis samme symptomer somm dig. Vedkommende kender desværre heller ikke diagnosen.
  • Indstillinger
    Min søn har det samme problem, blot med den forskel , den røde farve er der konstant. Hele ansigtet og det meste af halsen er dækket af denne røde farve. Han drikker ikke, bare en lille oplysning.
    Han fortæller også, han mærker varme.
    Jeg har sagt til ham , han måske skulle prøve at skifte blodtryksmedicin, men det er måske så slet ikke grunden.

    Jeg har aldrig hørt om asian flush, så det må jeg til at sætte mig ind i.

    Ps.
    Det har noget med alkohol at gøre, jamen, det er noget jeg ikke fatter.
    Han drikker ikke og farven er der altid.
  • Indstillinger
    Dette fandt jeg.


    citat

    Min profil: Jeg er en social drikker (et par drinks en gang om ugen som
    three beers on a Saturday night), stocky set. tre øl på en lørdag aften), firskåren sæt.

    citat slut.

    Ja, hm, han er jo heller ikke afholdsmand, så kan det tænkes et par øl om ugen kan have skylden. At han helt skal holde sig fra at drikke et glas vin eller en øl. Kan det være svaret, at han intet tåler.

    Skulle det virkelig kunne give en konstant rød farve. Hans farve har længe bekymret mig, da jeg jo tænker på hjertet.
    Men måske er det medicinen.
    ________________________________________________________________
    Ps. Jeg har lige talt med min søn. han siger farven blev værre, da dosis af medicin blev sat op. Han skal nu prøve en anden slags. Så håber jeg det hjælper.
    Den røde farve kan altså have flere årsager.
Log in eller Registrér for at kommentere.