Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Tandblegning - hvad bør jeg gøre?

Hej. Jeg er helt sikker på, at jeg vil have foretaget en tandblegning af den ene eller anden art. Mine tænder er simpelthen ikke pæne at se på. Jeg vil bare have dem sådan normalt hvide, så ikke noget helt vildt.

Men man bliver da forvirret, når man ser på de forskellige muligheder. For det første er der enorm prisforskel mellem klinik-tandblegninger (2-3000kr) og hjemmetandblegninger med produkter som sensiwhite til 150-250 kr.
Har da også hørt, at kliniktandblegningerne skulle være mest effektive, men forskellen i pris er da stadig til at tage og mærke på.

Jeg synes ikke jeg kan finde ret mange bedømmelser og anmeldelser af produkter som sensiwhite - altså hjemmetandblegningsmetoderne. Hvis man læser på deres hjemmeside, virker det hele (selvfølgelig) meget kontrolleret og attraktivt. Dog advares der på diverse sites om, at man bør få det gjort hos en tandlæge, eller i det mindste få undersøgt sin mund og sine tænder først.

Nogen der har erfaringer eller råd, som de vil dele med mig? Vil være meget taknemmelig :)

Kommentarer

  • Jeg er ikke i tvivl; jeg ville ikke turde "kokkerere" med sådan noget selv. Jeg vil være alvorligt bekymret for, at komme til at gøre mere skade end gavn.

    Jeg synes, du skal tale med din tandlæge om det, og selvfølgelig har tandlægen en forretning, men hvis du spørger hvilke fordele og ulemper, der er ved hjemmeblegning, så kan det jo være, du alligevel kan få lidt god besked, især hvis du ellers har god tillid til din tandlæge.
  • Tak for svaret - og ja, det kan der være noget om. Og ja, tandlægen har nemlig en forretning, så hans eller hendes svar vil nødvendigvis være en anelse påvirkede af dette. Den tanke har strejfet mig.

    Et lille problem: Jeg har vendt dette med min tandlæge en gang, hvor hun bare så mærkeligt på mig, og prøvede at argumentere imod det, da hun "ikke syntes" det var nødvendigt. Da jeg pressede lidt på, fandt hun skalaen frem over tandfarve, og forklarede mig at min tandkulør var helt normal osv. osv. Nu lyder det måske som om jeg er perfektionistisk, og bare ikke kan få dem hvide nok, men det er ikke tilfældet. De er generelt ret grå/gule, og så må det være irrelevant hvad den skala siger. Hun virkede en anelse inkompetent på området, og ville tilsyneladende helst ikke nærmere ind på emnet.

    Jeg bor nær Vejle. Nogen der kan anbefale en, jeg kan kontakte?
Log in eller Registrér for at kommentere.