Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mangel på orgasme, intet g-punkt?

Redigeret 28 juni, 2010, 00:05 i Kvindelige sexproblemer
Hej jeg håber i kan hjælpe mig

Jeg har været seksuelt aktiv i 5 år, og har kun haft 2 orgasmer.

Jeg her en rigtig dejlig kærste som jeg har været sammen med i 1½ år, og har ingen orgasme fået imens vi har været sammen. Det såre ham sindsygt meget, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Vi har prøvet en del stillinger, og har han har også prøvet med legetøj mm.

Han har haft en del erfaringer inden mig, og han har sagt at han altid har kunne få en kvinde til at komme bortset fra mig.

Kan det passe at man intet g.punkt har? da vi snakkede her forleden dag om det, og jeg føler intet der hvor g-punktet skulle være. og det hjælper mig jo heller ikke at jeg ligger og tænker på jeg ikke er som "andre kvinder"

Jeg kan været sindsygt tæt på at få en orgasme, men så går følelsen fuldkommen væk, så snart jeg er tæt på. Det er rigtig fustrerende for både ham og jeg.

Men nu er det begyndt at gå ham meget på, at han ikke kan give mig en orgasme, hvor jeg jo har vendt mig til at jeg ikke får en.

Er der nogle der kender det?

Det gør jo sindsygt ondt på mig at se at han er ked af det og sårret, og det ikke sker lige meget hvor lang tid han bruger på det. Dette giver jo mig dårlig samvitighed, som jo næppe hjælper på sagen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg syntes det lyder som om, at du tænker ALT for meget over det.

    Du siger, at du kan være lige ved at nå dertil, men så når du det ikke... Kan det ikke godt være, at du bevidst eller ubevidst higer så meget efter at NU SKAL DET LYKKES, at du mister fokus fra bare at være i følelsen?

    Min erfaring er, at orgasmerne kommer når jeg bare giver mig hen og ikke tænker over hvordan jeg nu ser ud, hvad jeg nu skal gøre ved ham, hvad der skal ske om lidt og blablabla...

    Jeg kan anbefale dig at udforske området selv. Det kræver, at du onanerer alene og meget gerne bruger sexlegetøj eller andet, så du kan blive fortrolig med din krop og dens signaler.
    Desuden tror jeg desværre at I er nødt til begge to at gå lidt væk fra målet om at du skal have orgasme. Fokuser i stedet på inderligheden og nærværet. Prøv for eksempel at lave en aften hvor I hyggeligt og rart med rolig musik og lys og vær nøgne sammen... Lad ham give dig en kropsmassage og giv eventuelt ham en - UDEN sex og UDEN at stimulere jeres kønsorganer. Målet er at være bare jer to sammen intimt uden et seksuelt mål.

    Håber du kan bruge det til noget...
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg lider lidt af samme problem..
    Jeg har været seksuelt aktiv siden jeg var 12 og er nu 19.
    Jeg har aldrig nogen sinde oplevet en orgasme (udover klitoris)

    Jeg tænker ikke så meget over om jeg kan eller ej, for jeg har faktisk givet op. Jeg vil vildt gerne opleve det, men når ikke engang til det punkt hvor jeg tænker at jeg kan. Og jeg er også nød til at bede min kæreste om ikke at lade det tage for lang tid, da jeg meget hurtigt bliver øm og nogle gange hæver op.

    Idag efter min kæreste og jeg havde været i seng sammen gik vi i bad, og der sad vi i 10-15 min. derefter gik han ud, og jeg følte noget ryge ud af mig, og det var blod, jeg troede jeg havde fået min minstrution, men der kom ikke mere efter de 2-3 dråber, - det vil jeg egentlig os godt ha svar på, og det er ikke noget jeg har oplevet før.

    Men i hvert fald, så har vi også prøvet alt muligt forskelligt for at få mig til at få min orgasme, men det lykkeds aldrig fordi jeg bliver øm..

    Jeg håber meget på at du kan fortælle mig hvad vi gør forkert eller hvad JEG gør forkert. eller bare hvad vi kan gøre?
  • Indstillinger
    Du skriver til en "du", men det her er et forum hvor brugerne svarer hinanden. :)

    Nogle kvinder får let orgasme, andre gør ikke, og sådan er det. Jeg tror dog de færreste ville få orgasme hvis de gennem samlejet fik ondt og hævede op. Er du allergisk over for kondomer? Hvis I altså bruger sådan nogle... Hvis ikke, så kunne det nok være en god idé at bruge glidecreme. Det kan også være at du skal få en gynækologisk undersøgelse af din læge for at få tjekket om der er noget ved dine slimhinder der ikke er som det skal være.

    At du har blødt lidt efter sex skal du næppe bekymre dig om. Det har jeg også jævnligt gjort. Der kan nemt komme små skrammer i slimhinden - og da især hvis der ikke er vådt nok.

    I forhold til at lære at få skedeorgasmer kan jeg anbefale onani med sexlegetøj uden kæresten. Det kan måske være grænseoverskridende, men jeg gjorde det selv, fast besluttet på at ville have gode orgasmer fremover. Jeg pressede mig selv lidt når jeg ellers syntes at jeg var færdig, og jeg varierede mellem det blide og det hårde og det gav gevinst. Jeg får nu altid orgasme ved sex, og som regel ejakulerer jeg endda. Og det er jeg helt sikker på er fordi jeg arbejdede målrettet med mig selv og min krop, så jeg kan give slip både fysisk og mentalt.

    Men så vidt jeg er orienteret fra læsning og veninder, så er det ganske normalt ikke at få skedeorgasmer. Jeg ved ikke, om jeg bare er specielt bygget og derfor kunne arbejde mig frem til altid at få det, eller om alle kan.
    Det jeg ikke syntes er optimalt for dig er, at du ligefrem får gener af at bolle. Det er ikke som det skal være.
  • Indstillinger
    Hej!

    For mig lyder det som om du har en mental blokade omkring din orgasme. Prøv at overvej om de to orgasmer du trods har fået, var en god oplevelse, eller om der er andet, der kunne få dig til at blive usikker i forbindelse med din tilfredsstillelse.

    At du næsten kommer og at det så forsvinder, er meget normalt, hvis du i virkeligheden er usikker i din seksualitet.

    Nogle gange kan det hjælpe dig til at holde fokus og komme hurtigere, hvis dine brystvorter blive stimuleret under samlejet.
Log in eller Registrér for at kommentere.