Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er jeg gravid

Redigeret 25 april, 2010, 02:27 i Snart gravid
Jeg har taget 3 fortrydelsespiller på 2 uger. Havde menstration ugen efter, hvor jeg startede på p-piller for førte gang, lige nogle få dage efter. Var i seng med min kærste samme dag jeg startede på pillerne og også de næste 2 dage uden beskyttelse. Har ikke taget nogen fortrydelsespille efter.
Er risikoen for jeg bliver gravid meget stor?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Puh ha.. For det første.. Så er det overhovedet ikke sundt at spise så mange fortrydelsespiller på så kort tid.. Selvom du har kæreste på så vil jeg råde dig til at bruge gummi indtil dine p-piller virker..
    Kroppens rytme bliver ødelagt af disse piller..
    Den kan ikke klare det.. Og fortrydelsespiller skal ikke bare tages fordi det er nemt.. Hvis man ikke tager sine p-piller korrekt så brug beskyttelse istedet for det andet..

    :)
  • Indstillinger
    Du skriver:

    "Havde menstration ugen efter, hvor jeg startede på p-piller for førte gang, lige nogle få dage efter. "

    Man skal tage den første p-pille på den dag hvor menstruationen starter.

    I skal bruge kondom! TRE fortrydelsespiller på to uger. Man bør højest tage EN i hver cyklus, altså om måneden.
    Det lyder på mig som om, at du skal tage til lægen og få en samtale om prævention, så du kan blive ordentligt oplyst om prævention, hvornår der er risiko for at blive gravid og om kønssygdomme. Du kan eventuelt tage din kæreste med. Der er mange muligheder for prævention.
Log in eller Registrér for at kommentere.