Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spændingerne i bryster

Redigeret 2 april, 2010, 12:16 i Åben debat for kvinder
Så der var en anden debat om dette, men valgte at oprette et andet emne da jeg er i en anden alders gruppe også for at holde det for sig selv ;).

Normalt plejer mine bryster at blive spændte 1-2 uger før jeg får min mens, men denne her gang var de det i 3 uger før jeg fik den.
Efterfølgende startede jeg på p piller ( for første gang ) og derefter har mine bryster været spændte som jeg ved ikke hvad, dette især lige efter jeg har spist p pillen, men ellers også altid. Til tider er de enormt ømskindet, andre gange mindre - men det er der hele tiden.
Det er mest i "siden" hvis man kan sige det sådan at de er spændte og man kan mærke de er helt varme og kirtlerne er spændte, mener jeg de hedder.

Tænker om det kan være p pillerne der spiller et puds? De har det laveste hormon indhold man kan få. Men fortæl gerne hvis i har erfaringer med p piller og ømme bryster.

Udover alt dette skal det nævnes jeg er 16år - så ømme efter amning er de næppe ;)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :)
    Jeg havde det præcis på samme måde med mine bryster, før jeg begyndte på p-piller. Jeg har nu taget p-piller i 1½ år, og i de tre første måneder, var det præcis som du beskriver: Mine bryster var konstant ømme og hævede og i nogle perioder kunne man knap nok røre dem, uden det var helt forfærdeligt.
    Efter 2½-3 måneder ændrede det sig dog! Mine bryster er nu lidt "oppustede" og en smule ømme 7-10 dage op til min p-pillepause. Men det er ikke nær så slemt, som før jeg begyndte på p-piller, og resten af tiden er de helt normale.

    Så jeg tror det vil ændre sig, hvis du giver p-pillerne lidt tid :) - Det sagde min læge i hvert fald til mig, og det viste sig at være rigtigt.
    Hvis ikke kan det være, der er et andet p-pillemærke som passer din krop bedre.

    - Sunshine :)
  • Indstillinger
    Tak for svaret, så er jeg mere rolig (: Men irriterende er det da ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.