Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tampon i stedet for bind

Redigeret 2 april, 2010, 03:57 i PMS og menstruation
Jeg er 23 år og har ikke kunne bruge tampon siden jeg som 12årig fik menses. Når jeg sætter den op kan jeg konstant mærke den genere, også selvom jeg har indført den efter bedste evne, som brugsanvisningen siger. Jeg er meget i tvivl om dette, og ved ik om det er mig som gør noget forkert -det er lige gyldigt om de er med eller uden indføringsdims. Men under sport, eller hvis jeg sætter mig ned, kan jeg mærke at den kommer ud igen.. Engang under sport kom den helt ud. Det er virkelig frusterende da jeg ofte bløder kraftigt og gerne vil kunne benytte tampon under sport. Help me please?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa :-)

    Jeg syntes det lyder som om, at du enten bruger en for lille tampon eller at du ikke får sat den langt nok op i skeden. Eller begge dele :-)

    Den skal rigtig højt op; du må ikke kunne mærke selve tamponen inden for skedeåbningen med en finger. Det er kun snoren der skal være ved skedeindgangen. Hvis tamponen ikke er skubbet ordentligt op, falder den netop ned ved bevægelse.

    Hvis du bruger en lille tampon kan det være, at din skede simpelthen ikke kan holde den oppe. Når du bløder meget, kan du roligt bruge SUPER.

    Måske det vil være en hjælp for dig at træne din skedemuskulatur; enten ved almindelige knibeøvelser eller ved hjælp af et par elskovskugler (kugler du propper op og går rundt med et kvarters tid - muskulaturen stimuleres ved at skulle holde dem oppe).
Log in eller Registrér for at kommentere.