Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Synkoper - besvimelser

Redigeret 7 oktober, 2010, 19:55 i Sjældne sygdomme
Hej alle
Jeg har brug for at vide om andre har det lige som mig eller kender nogen der gør. For helt erlig, så kan det føles som om jeg er den eneste nogen gange.
Kort fortalt:
jeg er en kvinde på snart 25 år. og får lidt over 3 år siden begyndte jeg at få besvimelses anfald. Til at starte med var der 2-3 gange om ugen og for det meste kom der uden forvarsel. Efter et utal af inlæggelser og undersøgeler. for ikke at tale om mange forskellige dianogser. Ja så er lægerne blevet eninge om at jeg lider af en meget svær at af Ortostatisk Hypotention hvilket også kaldes synkoper. Altså pludselige blodtryk fald som medfører tab af bevistløshed. i sig selv er disse anfald ikke farlige men da de kommer meget pludseligt sker det tit at jeg er kommet til skade. har haft adskellige hjernerystelser og er har skåret mig mange mange fordi jeg er besvimet med glas i hændene.
I det hele taget er disse anfald et stort problem for mig. har mistet 2 jobs og har gået længere tid ledig...
de sidste 3 måneder har jeg taget blodtryksregulende medicin og for 5 uger siden er jeg begyndt at tage epo.
men desværre siger den special læge som har mig at han ikke kan garentere at han kan hjælpe mig..!

Er der andre end mig der har oplevet det her??
og hvordan lever I med det?
selv kan jeg ikke se lyset mere. jeg har i det hele taget svært ved at se hvordan min hverdag skal blive normal igen.....

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej, jeg har lige oprettet mig herinde på nogen lunde samme grundlag..

    dog ikke så slemt som dit.. men jeg har efter egen viden haft to episoder hvor jeg uden årsag bare er faldet om.. jeg får dog en forevarsel i form af at det sortner en smule for øjene,, lidt ligesom hvis man rejser sig for hurtig..

    1 gang skete mens jeg sad ned... jeg dajsede bare om og lå på gulvet små 10 min.. vågnede og var frisk, men var øm,, men fik afvide på hospitalet det måske var epilepsi... men det kom så ikke igen...

    så i forgårs ( 7 år senere ) stod jeg på arbejdet og snakkede med en kollega, hvor jeg pludselig bare dajser om igen,, og banker hovedet ned i betongulvet og får en god hjernerystelse, som gør mig ganske forviret og omtåget,, jeg bliver kørt på hjerte-medisinsk afdeling til overvågning, og får foretaget både adskillige blodprøver, EKG test og CT-scaning.. men bliver udskrevet som kerne sund og rask ????

    det skal siges at jeg havde en frygtelig hylen eller støj i ørene lige efter jeg vågnede, som hvis jeg havde høretelefoner på... og jeg har haft siden jeg var lille haft nedsat hørrelse på det ene øre..

    jeg har tit oplevede episoder hvor det sortner eller gulner for øjene og hvor jeg skal gribe efter hvad der ellers er i nærheden, så jeg bliver stående,, med det er ikke slemt...

    så nu står jeg og er frifundet for epilepsi, dårligt hjerte, blod m.m. jeg har ingen stress symptomer,,, jeg er fysisk 100% sund og rask

    jeg har læst på sygdommen " Meniere " men syntes ikke den passer,, for jeg bliver ikke svimmel og intet drejer... DET BLIVER SORT og så bare SLUK,, og jeg kaster ikke op eller bliver dårlig...

    men vil da lige bliver undersøgt for det,, så må jeg se om det bliver udelukket..

    og ellers står jeg på bar bund ???
    MVH
    michael
Log in eller Registrér for at kommentere.