Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp, ved ikke hvad det er.

Hej allesammen.
jeg har lige oprettet denne bruger for at få hjælp til noget, jeg har gået med en måned nu. Nede ved min klitoris er der ca. 2-4 små bitte hvide prikker der er 1mm. ca. .. Og jeg kan sidde og pille dem ud hvorefter konsistensen er æble agtig. hvis jeg lader dem sidde i noget tid vokser de nærmest, og når jeg tager dem ud kommer de tilbage efter en uge eller 2. detklør ikke eller noget, og jeg tror ikke de er ømme kun fordi de sidder der hvor de gør. jeg ved jeg ikke har fået dem fra min kæreste, og han har ikke noget. Og vi har været sammen i 4 måneder uden der er sket noget.
Jeg håber virkelig der er nogle der ved hvad det er da jeg som de fleste andre helst vil undgå at blive undersøgt af min mandlige læge.

PS. undskyld stavefejlene :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan godt være, det slet ikke er noget som helst, som måske endda vil forsvinde af sig selv, hvis du kunne lade være med at pille ved det.

    Men - det kan altså også godt være, det er noget, som du måske skal behandles for. Det er der sikkert ikke andre end en læge, der kan vurdere.

    Du kan lige så godt først som sidst erkende, at du i dit liv skal undersøges rigtigt mange gange der nede, og nej, det er ikke særlig morsomt at ligge der med "stængerne" i vejret, men så er det altså heller ikke værre. Det tager ganske få minutter, og husk - din læge har set det tusindvis af gange før.

    Jeg vil foreslå dig at kontakte din læge og få en tid, og der skal du fortælle - selvfølgelig hvad dit problem er - men også at du altså er genert og ikke har prøvet den slags før. Så er det godt nok en meget mærkelig læge, hvis ikke han tager hensyn til dig, og måske endda beder sygeplejersken være til stede. Du virker meget ung - så var det måske noget, du kunne få din mor til at gå med til? Det er ikke urimeligt at bede sin mor om den slags, og det er meget rart at have en at holde i hånden første gang.

    Jo før du indser at den del af din krop er en lige så naturlig del af dig, som alt andet af dig, jo nemmere vil du få det fremover.

    Så bestil trygt den tid og få ro i sjælen om, hvad der eventuelt skulle være i vejen - eller ikke i vejen. Første gang er den værste - og på et eller andet tidspunkt skal det jo være, så lad det være nu.

    Ps . Der er bestemt andre der staver værre end dig. :-)
  • Indstillinger
    Hej kristina

    Jeg ved ikke hvor gammel du er og om du overhovedet kan være smittet med en kønssygdom.

    Men alle der tror de måske har en kønssygdom kan trygt henvende sig på Venerea klinikken på Bispebjerg Hospital. Man møder bare op og man skal ikke ha' nogen henvisning fra egen læge. De har åbent man-tors fra 8:30 til 17:30 og fredag til 14. (lukket på helligdage)

    De skal nok undersøge dig uden at du føler det spor pinligt... det tager kun nogle få øjeblikke. Og så er de tilmed eksperter på området.

    hilsen Peter :)
  • Indstillinger
    ´Tusinde tak begge to :) ..
    Jeg tror også jeg vil tage min mor med ind hvis det er, og jeg bestiller nok en tid til næste uge :) ...
    Jeg har bare spurgt så mange om hvad det kunne være, men der er ingen der har prøvet det. Det er det der irritere mig aller mest. men igen tusinde tak, og jeg kan godt se nu at lægerne nok er vandt til det :)

    hilsen Kristina
Log in eller Registrér for at kommentere.