Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan er dit forhold til din kusse, fisse, tissekone, revn

Hej alle skønne damer!

Kusse, fisse, vagina, tissekone eller vulva? Der findes utroligt mange ord for den kvindelige kønsdel. Alle kvinder har én og vulvaen burde af den grund være et yderst populært samtaleemne, som alle kvinder ville kunne snakke med om. Men virkeligheden forholder sig anderledes. Vulva-snak er et tys-tys emne. Nu er det på tide at få afmystificeret vulvaen!

Vi er fem unge piger, som er i gang med et universitetsprojekt, hvor vi søger at finde forståelse for det stigende antal af intimkirurgiske indgreb, der bliver foretaget i Danmark. I den forbindelse er det vigtigt for os at undersøge pigers/kvinders forhold til deres vulva.

Vi ønsker at starte en ærlig og seriøs tråd herinde, hvor alle skal være yderst velkomne til at byde ind.
Så hvad er dit forhold til din vagina? Er du tilfreds eller skammer du dig over den? Kender du nogen, der har fået foretaget et intimkirurgisk indgreb? Overvejer du selv intimkirurgi? Har du selv fået foretaget et intimkirurgisk indgreb? - hvordan er dine erfaringer?!

Venlig hilsen

De fem nysgerrige piger :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er rigtig gode venner med min fisse; og som venskaber er flest, er der perioder hvor vi er meget nære og andre hvor vi ikke "ser" så meget til hinanden.

    Jeg er stor fortaler for, at alle piger og kvinder jævnligt kigger sig forneden med et spejl og ved hvad der er hvad, og det vigtigste for et godt sexliv er utvivlsomt et godt kendskab til egne funktioner; ergo: ONANI, og ikke bare lidt pillen ved klitoris (det er da endnu mere tabu end fisser er). Selv har jeg ved målrettet indsats lært at få sprøjteorgasmer; og det kan klart anbefales ;-)

    Og så til spørgsmålet om operation... Nok er mine skamlæber ikke lige store, og heller ikke min skedeindgang er spor symmetrisk; men fandeme nej om jeg kunne finde på at få en kosmetisk operation dernede.
    Jeg holder mig til at klippe/barbere hårpragten fra tid til anden efter forgodtbefindende. Men for tiden vokser den frit.

    Dog skal det siges, at hvis jeg for eksempel havde en skamlæbe der hang ud så den var til gene for mig eller hvis jeg får en udvækst af en art eller nedfaldende et eller andet i underlivet; så ville jeg ikke tøve med at blive opereret så jeg igen kunne få en velfungerende VULVA (det er så smukt et ord).
  • Indstillinger
    Hej Piger, jeg skal lave en radioudsendelse om samme emne - måske vi kan hjælpe hinanden? Kan jeg kontakte jer?

    Skriv til cagl@dr.dk
    29293171
  • Indstillinger
    Hej piger...

    hehe.. det var sgu et friskt indlæg! -jeg har selv et udmærket forhold til min vagina :-)

    Det har jeg dog først fået, efter at jeg har gennemgået en operation, dernede... ;-) -men det var dog ikke en kosmetisk operation, men nok mere en NØDVENDIG operation. Jeg fik lidt hjælp til at få bristet jomfruhinden. Dette fordi den var så genstridig og snæver, at det var fysisk umuligt at gennemføre sex! -det var jeg meget flov over i mange år, og det tog mig lang tid, at tage til lægen og få gjort noget ved det. Han fortalte mig, at det var et udpræget problem blandt piger, men at det jo ikke er noget man taler om.

    Efter min operation er der gået et helt lys op for mig... hehe... sex er ligepludseligt blevet skønt, og ikke et nødvendigt onde, der gang på gang måtte afbrydes pga. smerter... jeg kan bruge tampon nu! Hallo, det er sgu da praktisk... ;-) og ikke mindst, er jeg begyndt at kunne mærke mig selv, både fysisk og psykisk på en helt anden måde... har fået en meget bedre kropsfornemmelse :-)
    Så det er sgu dejligt...
Log in eller Registrér for at kommentere.