Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

stram forhud

Redigeret 21 februar, 2012, 14:44 i Åben debat for mænd
hej jeg er en dreng på 15 år.

jeg har et problem med min forhud.
I stiv tilstand har jeg problemer med at trække hunden helt tilbage over glansen, men det gør NÆSTEN ikke ondt, min hud er bare MEGET strem.
( normalt trykker jeg ned på huden med tommel fingeren, samtidig med at jeg trækker den tilbage så går det lige ).

hvad er mit problem og hvad kan jeg gøre, er det normalt ?
og kan jeg godt have sex med en pige?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du vil nok sagtens kunne bolle, men du siger at det gør NÆSTEN ikke ondt når du trækker den tilbage; altså det gør lidt ondt, og det skal det ikke. Desuden er det da møgirriterende for dig, og så vidt jeg ved findes der noget så simpelt som en creme der kan afhjælpe problemet; men på recept.
    Du skal tage dig sammen til at ringe til lægen og få kigget på det. Der er intet at være frygte eller være flov over. Bare ring og bestil en tid.
  • Indstillinger
    okay så du tror altså ikke at jeg skal have "det frygtede" snit? :P

    P.S mange tak for svaret :D
  • Indstillinger
    Hejsa

    Jeg havde præcis det samme problem som dig da jeg var 15.
    Det løste sig af sig selv... i løbet af nogle år blev forhuden lidt mere løs. Den udvides i takt med at du bliver ældre og leger lidt med dig selv ;)
    Du behøver hverken creme eller læge... men husk at skylle dig grundigt når du tager bad, så du bliver ren inden under. Undlad for meget sæbe - bare masser af vand. Og nyd så livet... ingen problemer med at have sex.

    :)
  • Indstillinger
    Jeg tror kun at de opererer hvis den slet ikke kan komme tilbage.
    Ovenstående indlæg med at det går over med tiden er da dejligt at høre; men hvis der siden han havde problemet er kommet en creme på markedet som hjælper processen lidt på vej, så syntes jeg da at det er værd at bruge for at undgå de gener du har.
    Så jeg siger igen: Afsted til lægen og få hans/hendes vurdering :)
  • Indstillinger
    okay :D .

    Jeg er ikke bange for at gå til lægen, mere at snakke om det med mine forældre :S

    Men jeg skal vel nok snakke med mine forældre om mit problem ikk? eller kan jeg " holde " dem udenfor ?
  • Indstillinger
    hmm... jeg vil blot fortælle dig, at selv om min forhud var meget stram i din alder - blev den altså helt perfekt af sig selv. Hverken for løs eller for stram.

    Afsted til lægen siger Anne. Hvorfor skal drenge med lidt stram forhud sygeliggøres, når det kan være helt naturligt?

    Nogle læger bruger mig bekendt hydrocortizon i forskellige styrker - og det er altså ikke helt uskyldigt.

    Hvis jeg var dig slappede jeg af - og så hvordan forhuden udviklede sig i løbet af et par år :)
  • Indstillinger
    okay det er bare fordi at der er en sød og smuk pige jeg kender som har spurgt mig om vi skulle "hygge" os på tirsdag ( den 6/4 ), og det vil jeg helt vildt gerne, men jeg er rigtig bange for at det kommer til at gøre ondt :S
  • Indstillinger
    Peter35:

    Jeg prøver overhovedet ikke at sygeliggøre drenge med lidt stram forhud.

    Jeg mener blot, at det kan være ganske fornuftigt at gå til lægen når man er i tvivl om hvorvidt noget er som det skal være, i stedet for at gå rundt og være nervøs eller have gener.


    Homer232323:

    Med hensyn til om sex vil gøre ondt på dig; det må tiden vise. Men du skal slet ikke være bange for at fortælle en sexpartner hvad der ikke føles godt og hvad der føles godt. Det er faktisk kun rart at få at vide hvad der er bedst for den anden - det bliver det meget sjovere af :-)

    Med hensyn til dine forældre: Nej, selvfølgelig behøver du ikke at fortælle dem noget om at du tager til lægen. Men du kan da roligt sige det til dem.
  • Indstillinger
    Hej Homer232323
    Jeg havde selv stram forhud da jeg var barn, og fik det først lavet (blev opereret) da jeg var 17. Jeg var ligesom dig nervøs for at have sex indtil det var fikset.
    Jeg er helt sikker på at der er næsten lige så mange meninger om hvad der er mest rigtigt, som der er personer. Og hvad der er rigtigt for dig, må du jo selv tage stilling til.
    Men jeg er helt enig med anna om, at du skal et smut til lægen under alle omstændigheder. Så kan han vurdere om der er behov for at gøre noget ved det. Det er ikke meningen at det skal gøre ondt - overhovedet!

    Hvilken behandling du så i givet fald skal vælge er helt op til dig selv.
    Personligt har jeg været MEGET glad for at blive omskåret.
    Og pudsigt nok har der været mange piger/kvinder der har sat rigtig meget pris på, at der ikke er forhud :-) ... det betød da også noget ... for mig i hvert fald. Særligt da jeg var ung. Men igen - alt er relativt, og du må selv tage stilling.

    En omskæring kan ordnes i lokalbedøvelse på en times tid, hos en privatpraktiserende kirurg, efterfulgt af et par uger med løse bukser, hvis du forstår :-).

    Håber du finder en løsning.
    :-) Lars
  • Indstillinger
    hej.

    mange tak for alle de gode svar, nu vil jeg gå til lægen efter ferien og få set på det, håber bare at det bliver cremen :D.
    Men igen mange tak :)
Log in eller Registrér for at kommentere.