Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstration, ATSCHJUH!

Redigeret 30 marts, 2010, 13:22 i PMS og menstruation
Halløj! :)

Jeg er en pige på 17, der nu sidder med menstration. Det er jo nok noget vi alle sammen kender, i hvert fald os der læser denne debat. Det der nok ikke er så mange der så kender til, er det der sker med min krop op mod blødningsperioden. Hvorfor bliver jeg forkølet lige inden jeg får menstration?

Jeg behøver rent faktisk ikke nogen kalender til at påminde mig om ''den tid på måneden'', for min næse, øjne og konstante atjuh'er afslører min cyklus pænt meget.

Jeg har haft menstration siden jeg var 13, men det begyndte først for et års tid siden, det med at jeg altid bliver forkølet op mod menstrationsperioden. Før i tiden løb eller trænede jeg mine menstrationssmerter væk, men det kan jeg ikke længere, for der er jeg jo snart nok forkølet??

Jeg kan forstå at mit immunforsvar er nede lige op mod menstrationsperioden. Hvorfor? Kan jeg ikke gøre ned ved det, for det er ret trættende at være forkølet hver 4. uge hele året rundt.

Baggrundsviden:
Jeg har været på p-piller for mange måneder siden
Anvender kondom

Ja, og en anden (ulækker) ting? Jeg udsætter virkelig toilet for de værste oplevelser når jeg har menstration. Skidt mas i maven, hvorfor?

Er der nogen herinde med svar? Eller muligvis nogen der sidder i samme båd som jeg, jeg kunne virkelig godt bruge nogle gode råd.
Log in eller Registrér for at kommentere.