Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svie og ømhed oppe i underlivet

Redigeret 30 marts, 2010, 15:14 i Kvindelige sexproblemer
<hej jeg er en pige på 14 snart 15, jeg er begyndt på p.piller for et godt stykke tid siden. jeg har dyrket sex i et stykke tid nu med min kæreste, og efter jeg er begyndt på mine p-piller er vi begyndt at gøre det uden nogen form for beskyttelse, jeg har her for tiden svamp i skeden, så det klør og sådan men jeg er under behandling. men hver gang min kæreste og jeg har haft sex og han er kommet oppe i mig ( selv uden svamp ) er det begyndt at svie helt vildt og ved ikke om det er mig der er noget galt med eller om det har noget med hans sæd og gøre,?

vil bare gerne vide o´hvad det er for noget?
håber i vil svare tak på forhånd ((-:
- maja

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa :)

    Først en rettelse: Hvis du tager dine p-piller som du skal, så dyrker I ikke sex uden nogen form for beskyttelse; I er jo beskyttet af p-pillerne. :-)

    Du kan godt få gener og også svamp af at have sex uden kondom. Det skyldes, at PH-balancen i skeden forstyrres af hans præsperm og sperm. Enten kan I bruge kondom (især en god idé når du har svamp og/eller når du føler at der bare er lidt rod i balancen dernede) eller også må I se tiden an.
    Når du har svamp er det vigtigt at du følger behandlingen, sådan at det bliver slået helt væk. Selvom symptomerne forsvinder skal du fortsætte med behandlingen i den periode der står på præparatet / som lægen har sagt.
Log in eller Registrér for at kommentere.