Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Underlig PMS

Redigeret 31 marts, 2010, 02:43 i PMS og menstruation
Hej alle sammen.

Jeg håber i kan hjælpe mig, med noget som jeg er begyndt at blive lidt bekymret om.

Jeg havde en underlig menstration her for en måned siden, det var ikke bare blod, som det plejer at være, det var sådan noget brunt 'snask' ( eller hvad man skal kalde det) lidt ligesom når man er ved at være færdig, så bliver det sådan noget brunt noget. jeg har prøvet det før, men blev lidt forvirret over hvad det kunne være. (Hvis man overhovedet kan kalde det sin menstartion)?! Jeg er bange for at der kan være noget galt, og det ender med at jeg ikke kan få børn når den tid kommer, nu venter jeg på at min nye perioder kommer meget snart, hvilket jeg håber den går, mine bryster er blevet lidt ømme, så det skulle være lige på trapperne.
Og nej, jeg er ikke gravid. men hvad kan det være ?

Håber i kan svare mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du skal have lidt hjælp, er du nok nødt til at komme med lidt flere informationer:

    Hvor gammel er du?
    Hvor længe har du menstrueret?
    Hvilken form for prævention bruger du?
    Er du helt sikker på, du ikke har pådraget dig noget kønsoverført?
    Eller du måske har fået en eller anden form for infektion?

    Hvis du er i tvivl om svaret på de sidste to spørgsmål, bør du nok henvende dig til din læge.
  • Indstillinger
    jeg er 18 år, og har haft mine menstrationer siden jeg var 13, så det vil sige ca 5 år. Mig og min kæreste bruger ikke kondom eller noget, og jeg er ikke på p-piller, da der er alle de bivirkninger med dem, så dem har jeg sagt nej til. (men der er jo andre måder at dyrke sex på end at komme oppe i kvinden, selvom vi ikke bruger noget, passer vi meget på).
    Jeg ville da ikke tror jeg havde noget, for alt andet er normalt der nede, det er kun min PMS, som er underligt lige nu.
  • Indstillinger
    Nogle gange kan en menstruation godt "te sig lidt", uden det betyder noget, og hvis den ellers kommer og er som den skal være næste gang, så er det da nok heller ikke noget. På den anden side, så ville jeg da nok lige spørge lægen for en sikkerheds skyld, du kan jo have noget infektion.

    Nu ved jeg ikke, hvordan I har sex, men hvis din kærestes penis overhovedet er oppe i din skede uden beskyttelse, så kan du altså godt blive gravid af det, også selv om han ikke får udløsning, selv om I passer aldrig så meget på, for lang tid inden han overhovedet aner at en udløsning er på vej, kan der sagtens komme masser af sædceller ud, så jeg vil i alle højeste grad foreslå jer at bruge det kondom.
Log in eller Registrér for at kommentere.