Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er det min skyld ?

Redigeret 28 marts, 2010, 08:32 i Utroskab
Er en 16årig pige.

Nede på min kostskole, Har jeg været sammen med en dreng. På den forkerte måde i følge skolen regler. Men senere finder jeg ud af han har haft en kærste igennem 6 måneder. Men han har ikke sagt det. Alligevel bliver jeg ved med og føle mig som en "luder" og alt mulig andet. Og det værste er jeg faktisk kunne lig ham. Men når jeg nu ser dem sammen, bliver jeg helt ked af det.

Men skal jeg virkelig påtage mig skylden ??
Han sagde jeg ikke han havde en kærste, Og ska jeg sige det til kærsten ?

Hilsen Isabella. 16år og forvirret.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes ikke du skal sige det. Men vær glad for du opdagede, at han ikke er til at stole på.
    Hilsen Linette.
  • Indstillinger
    Nej, selvfølgeligt skal du ikke påtage dig skylden. Du vidste jo ikke, at han var sammen med en anden.
    Det er hans ansvar, det der skete. For det er ham, der valgte at være sammen med dig, selvom han havde en anden. Og det kunne han overhovedet ikke være bekendt, hverken overfor dig eller overfor hende. Så du har god grund til at være vred på ham i stedet for på dig selv. Men jeg ved godt, at det er svært, når du faktisk godt kan lide ham.

    Jeg tror desværre ikke, at der kommer noget godt ud af at fortælle det til hans kæreste. Det vil sandsynligvis blive dig, hun bliver vred på og det kan gå helt galt, når I bor så tæt sammen på en kostskole.

    KH Helene
  • Indstillinger
    Nej, du skal ikke give dig selv skylden. Det er helt igennem hans ansvar når han ikke sagde til dig at han havde en kæreste.
    Du er i din fulde ret til at syntes at han er et dumt svin, men lad for pokker være med at bebrejde dig selv noget!!!
    Jeg studser over, at du skriver, at I var sammen på en forkert måde. Der er ikke noget forkert i sex; men det kan være, at det var imod reglerne på skolen. Jeg må lige sikre mig, at I brugte kondom hvis I havde samleje... Gjorde I det? For ellers skal du se at tage til lægen. Det kan også være, at det kan være rart for dig at tale med lægen om hvordan du har det indeni nu.
Log in eller Registrér for at kommentere.