Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spændinger/smerter i mave region om natten

Mavesmerter/spændinger ved blære.

Efter jeg er gået i seng og har sovet i ca. 4-6 timer, vågner jeg med smerter/spændinger omkring blæren og den nederste højre del af maven.
Det giver mig tisse-trang og mavesmerter. Smerterne holder ved, indtil jeg står op.

Symptomerne kan delvis afhjælpes, når jeg ligger på siden og sover.
Symptomerne er værst, når jeg ligger på ryggen.
De dage hvor jeg har ondt i ryggen, er symptomerne tiltagene.
Men smerterne forekommer kun om natten/tidlig morgen. Aldrig om dagen.
De forsvinder altid op ad formiddagen, efter jeg er stået op

Jeg har selv udført forsøg med kost. Dette har ikke haft en afgørende betydning for symptomerne.
Ligeledes har jeg udført udstrækning af nedre rygmuskel samt hoftebøjer muskel, dog uden afgørende resultat.

Jeg har prøvet at ligge i forskellige typer af senge, hvilket ikke har nogen betydning for symptomerne.
Jeg er testet for div. ting vedr. overfølsomhed. Dette har ikke vist noget.
Jeg har fået udviddet blodprøve, samt afføringsprøve. Dette har heller ikke vist noget.
En læge med ekspertice på mave/tarm området, har afvist, at jeg fik en kikkert-undersøgelse i tarmen. Da han ikke fandt noget belæg herfor.

Når jeg tager smertestillende, inden jeg går i seng, kan smerterne reduceres, eller være helt væk.

Når jeg har rejst til et varmt land (Javea, Spanien eller Puerto Rico, Gran Canaria) har jeg ikke haft nogen symptomer. Lige meget hvilken position jeg har sovet i.

Jeg har efterhånden prøvet en del behandlingsformer med massage, akupunktur og kiropraktik.
Da der er en teori om, at det er muskelrelateret, netop fordi sovepositionen er afgørende.
Desværre har behandlingerne ikke afhjulpet problemet

Det har stor indflydelse på min livsværdi, da jeg IKKE oplever nogen nætter, hvor jeg kan sove helt igennem. Hvilket er meget frustrerende

Jeg er en sportsaktiv fyr på 39 år, med et sundt helbred og en normal stressfri arbejdsdag.


Håber nogen kan hjælpe :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Heyo!

    Jeg har fuldstændig de samme symptomer som dig. Har været ved lægen og diverse læger kan heller ikke konstatere noget ved mig og afviser som også sagt her yderligere undersøgelse med tarmen. Jeg har også prøvet at eksperimentere med kost. Har prøvet at over spise og sulte mig selv. Har prøvet at kun holde mig til flydende kost også kun salat osv. Intet har hjulpet. Jeg kan ændre position i sengen til en stillig hvor jeg kryber maven sammen også forsvinder min smerte i 5-10 minutter og kommer så tilbage igen. Som du beskriver dine symptomer virker det til at være fuldstændig det samme som jeg døjer med.

    - Venlige Hilsner
    19 årige ung, frisk og sund programmør, som benytter sig af Fitness.
Log in eller Registrér for at kommentere.