Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

farlige stoffer i proteinpulver og fedtforbrændene kapsler

Redigeret 22 maj, 2010, 14:10 i Sund kost
hey hey.....
overvejer at købe noget proteinpulver på nettet, men det indeholder kombinationen af koffein og synefrin som Sundhedsstyrelsen siger er sundhedskadelig for hjerte-kar og centralnervesystemet. Hvor seriøst skal man tage disse anmærkninger? hvis de er lovlige i andre lande som Sverige og USA, hvorfor skulle de så ikke være det i Danmark? er Sundhedsstyrelsen bare overbeskyttende?

Kommentarer

  • Indstillinger
    du skal lytte efter de danske regler ---det er aldrig godt for ens krop at tage den slags stoffer
  • Indstillinger
    Jeg ville ikke selv bruge den form for proteinpulver. Jeg er selv begyndt at bruge "Sun Warrior" og føler at det giver mig mærkbart mere energi, sammenlignet med andre proteinpulvere, som jeg har prøvet. Hemmeligheden ved Sun Warrior er at det er råkost (raw food). Den er fremstillet af spirede ris uden varmebehandling. Varmebehandling fører til dannelse af sundhedsskadelige stoffer, som belaster kroppen, så derfor er råkost bedst.
  • Indstillinger
    Jeg ville ikke spise noget som var fyldt med overflødinge ting som kan være farligt for kroppen. Der er jo en grund til det er ulovligt. Nogen gange opdager de flere år efter hvor farligt visse stoffer kan være for kroppen. Personligt bruger jeg protein som er i den reneste form et såkaldt protein shot. Og det virker nu meget godt for mig.
Log in eller Registrér for at kommentere.