Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fik diagnosen LS igår....

AnonymousAnonymous
Redigeret 5 november, 2010, 12:34 i Lichen Sclerosus
Efter i ca 6mdr at være behandlet med alle mulige former for svampemidler osv fik jeg igår diagnosen LS.
Det skete på en meget ubehagelig klinik , med beskeden; Du har LS det er kronisk her er nogle foldere gå hjem og læs ;-(
Det gjorde jeg så og blev ret chokeret.....
Troede jo bare, at gynækologen ku gi mig noget creme og gøre mig rask....
Jeg er stadig ret forvirret... Har fået en recept på Dermovat. Essex og Locoid. Har læst ,om præparaterne om synes ik det er en "festlig"læsning ;-(
Spurgte gynækologen om det ku hænge sammen med, at jeg har Fibromyalgi(det gir også sarte slimhinder) Hun svarede; Jeg stiller KUN gynækologiske diagnoser .....Tak for kaff........ ;-(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Tyr

    Det er et stykke tid siden du har skrevet, men her er et svar.
    LS er desværre en kronisk, autoimmun sygdom. Dvs. ingen ved hvorfor man får den, og den kan ikke helbredes, kun symtombehandles. Det kan tage flere år at erkende, at der faktisk ikke er noget at gøre...suk...
    Jeg vil ikke udbrede mig her om diverse afprøvede behandlinger, men henvise til hjemmesiden www.lichensclerosus.dk
    Der kan du læse om sygdommen, få gode råd, og selv skrive med andre i samme båd.
    Man tror ofte, at man er den eneste i hele verden med denne sygdom. Den er desværre mere udbredt end man tror, blot er det ikke noget man sådan snakker om, og underholder med ved kaffebordet. De fleste er lidt skamfulde over, at fortælle om sygdomme i den ende af kroppen, også fordi folk jo ikke ved hvad der er, og man skal udpensle hvad det drejer sig om...
    Meeen, du er ikke alene, vi er mange som dig..
    Du er også velkommen til at skrive på lichensclerosus@ofir.dk
    Det er en mail adresse, hvor man kan skrive og stille spørgsmål, og komme i kontakt med andre, eller dele gode råd ud.
    De bedste hilsner Anette
  • Indstillinger
    Hej Tyren
    Jeg blev rigtig ked af at høre at du have fået en dårlig behandling.
    samtidig at det var lichen Sclerous.
    Min datter havde den samme sygdom, og har været igennem mange nedværdige og smertefulde forløb.
    Du skal være meget meget opmærksom på sår på kønslæberne, da det kan udvikle sig til kræft.
    alt for få ved og vil erkende det .
    Du er velkommen til at kontakte en mor som havde en datter med Lichen.
    Pas rigtig godt på dig.
    k.cecilie@webspeed.dk
    gode hilsner
    Pingwinen
  • Indstillinger
    Jeg har ik kunne komme på netdoktoren over 1 år, men vil alligevel svare....
    Jeg har nu fået alletiders søde gynækolog.... Hun er superdygtig og har fået rimelig styr på min LS nu går jeg og venter på, at komme på Vulvaklinikken i Herlev... Samtidig har vi fundet ud af, at Dermovatcremen gav mig svamp.. Tak for jeres indslag...
Log in eller Registrér for at kommentere.