Er der slet ingen i behandling m Eltroxin som også løber?
Jeg kan ikke få mit løb til at fungere og tænkte at det måske kunne skyldes det lave stofskifte. Endokrinologer, jeg har talt med, mener ikke at en løbetur på mellem 7 og 11 km flere gange om ugen betyder noget for doseringen. Har I nogen erfaring eller kender I en endokrinolog eller anden fagperson, der ved noget om det?
Kommentarer
Jeg har løbet mens jeg var på eltroxin - og min oplevelse var helt klart at jeg skulle op i dosis når jeg løb.
Prøv at lave en aftale med lægen om at prøve en lille justering, for at se om det skulle hjælpe.
Det skal så lige siges at jeg havde det rigtig skidt på eltroxin, og at det så også kan være derfor.
Oven i hatten har jeg så fået piskesmæld, så nu løber jeg desværre ikke længere.
God løbetur (jeg er rigtig misundelig)
Louise
Stofskiftet ryger i vejret ved STYRKETRÆNING ( incl crosstraining ) og jo flere små måltider man spiser om dagen.
Det ændrer sig ikke ret meget ved løb, gang og lignende.
Hilsen albini.
Jeg har læst et sted, der handlede om dosis af svinestofskiftehormon (kan desværre ikke huske hvor), at man skal have mere stofskiftehormon, når man motionerer (uanset motionsformen, da al motion sætter stofskiftet i vejret; styrketræning gør det blot i en længere periode efterfølgende, mens øger det i samme øjeblik), ligesom kroppen skal have mere, når det er vinter.
Jeg løber også - har i mange løbet længere ture ad op til 12km - men synes også, det er hårdt, og det kører mest på viljestyrken. Har ingen professionels udtalelse til at bakke det om, men tænker, at det skyldes, at T4 ikke bliver omsat til de aktive T3-hormoner lige så hurtigt fra de kunstige hormoner, som de villle med de naturlige. Derfor har jeg valgt at sætte længden af mine ture ned, da alternativet er, at jeg føler mig udmattet resten af dagen. Ved at løbe lidt (ca. 3km) hver morgen føler jeg desuden, at stofskifte- og energiniveauet virker ret stabilt resten af dagen.
Mange hilsener og godt løb,
Christina