hej jeg er en fyr på 32 år og har lige fundet ud af min kærets er gravid og hun vil ha en abort men jeg har sagt jeg godt vil ha banet men det vil hun ikke hvad kan jeg gøre
Formentligt kan du ikke gøre ret meget. Desværre.
At presse en kvinde til at få et barn, hun ikke ønsker, kommer der givetvis ikke noget godt ud af. Især ikke for barnet - og det må være det, det først og fremmest handler om.
Om du så kan være sammen med hende, når hun vælger det barn fra, som du ønsker dig - det er jo så en anden historie.
Hvis ikke I kan tale ordentligt sammen, og begge sagligt argumentere for/imod abort, så vil jeg vove den påstand at jeres kommunikation ikke er særlig god. Måske vil det være en hjælp for jer begge at få en fælles tid hos lægen, hvor I kan tale om det her.
Du kan ringe til abortlinien kl. 18-23 på 48 39 48 48 og få rigtig gode råd og vejledning.
Håber I finder ud af det. Det er ikke en "nem" løsning uden følger at vælge abort. Håber din kæreste er klar over det.
Kommentarer
At presse en kvinde til at få et barn, hun ikke ønsker, kommer der givetvis ikke noget godt ud af. Især ikke for barnet - og det må være det, det først og fremmest handler om.
Om du så kan være sammen med hende, når hun vælger det barn fra, som du ønsker dig - det er jo så en anden historie.
KH Helene
Håber I finder ud af det. Det er ikke en "nem" løsning uden følger at vælge abort. Håber din kæreste er klar over det.