Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hej allesammen

Redigeret 25 marts, 2010, 11:15 i Åben debat for kvinder
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det her

Jeg har noget som føles sum en kugle, på hver sin side af skeden (hvis i forsår hvad jeg mener)

Jeg mærker det ikke indenfra. Det er ikki noget som generer, men jeg er bare bange hvis det kan være noget farligt ?

Er det noget som nogen af jer kender noget til ?

Jeg fandt ud af det for snart to år siden, så ved jeg ikke om jeg hele tiden har haft det, men bare ikke lagt mærke til det.

Håber på hurtigt svar :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Muligvis andre forstår, hvad du mener, jeg gør vist ikke helt, men hvis det er noget, der ikke generer dig, og du har opdaget det for to år siden og det ikke har ændret sig, så vil jeg bestemt mene, at du kan tage det helt roligt.

    Du kan dog - for at få helt ro i sjælen - lige spørge din læge næste gang, du alligevel skal der hen.
  • Indstillinger
    Jeg forstår heller ikke hvad du mener. På hver side af skeden; men kan ikke føles indefra!?!?
    Uanset hvad, så syntes jeg det lyder helt utroligt at du har gået to år uden at få kigget på det af lægen. Kan du så komme afsted!
  • Indstillinger
    Hvis du kan mærke dem på hver sin side, og de sidder ens i hver side, så lyder det som om det er "anatomisk korrekt" - altså som noget, der skal være der! Måske, det er udgangangen på/eller er de Bartholinske kirtler (prøv at google dem, så ved du, hvorfor vi kviner har dem).....
    Tror ikke, du skal være urolig, men for en sikkerheds skyld og for at få ro i sindet, så smut lige forbi lægen, så han/hun kan give dig en forklaring.
    Held & lykke,
    Nanna
  • Indstillinger
    Lotte og Anna,
    prøv at sitte Jer på hug, så kan man mærke (især lige efter sex), at man har to kugler (jeg er altså ikke nogen mand!!!!) på den nederste del af skamlæberne (meget langt omme) ca. der hvor skeden er placeret. Det er de Bartholinske kirtler, tror jeg. Man skal trygge lidt, for at mærke dem..... Er sikker på, at de bliver større under og lige efter sex, og de producerer noget sekret, så man bliver våd og klar til samleje......
  • Indstillinger
    1000 tak for jeres svar .. :))

    Jeg har læst om det som du siger Nanna2000, og jeg er helt sikker på at det er det. Jeg er bare så lettet nu :)))

    Men jeg må vist nok på besøg hos lægen alligevel, fordi jeg tror nok mine er betændte da jeg meget godt kan mærke dem. Kan du mærke dine ?
  • Indstillinger
    Nixen, ikke på den måde, du beskriver. Jeg kan bare mærke, at de bliver hårdere, når jeg har seksuel samvær - altså, at de fungerer efter hensigten.
    Det er korrekt, at man kan få betændelse i dem, Bartolinitis, og hvis du mener, det er det, du har, skal du selvfølgelig til lægen, som så må tage stilling til dette.
    God bedring herfra,
    Nanna
  • Indstillinger
    Hej igen :)

    Altså nu har jeg igen læst på nettet .. Men altså hvis der er dannet en cyste eller evt. byld, plejer man så at se dem ? Fordi på de fleste billeder jeg har set, kan man se bylden og kun på den ene side ? For jeg kan nemlig ikke se mine, men mærke at jeg har en på højre og en på venstre side.

    De ligger sådan ca. lige ved siden af skedeåbningen eller lidt længere oppe, men når jeg trykker so flytter den sig. Jeg kan bare mærke når jeg trykker, at de er der. Men jeg føler dem heller ikke hvis jeg f.eks. stikker fingeren op.

    Håber i forstår hvad jeg mener ;)

    Nanna2000: Kan du beskrive hvordan dine føles ?

    På forhond tak for hjælpen =)
Log in eller Registrér for at kommentere.