Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Glemt p-pille før sex.. SVAR HURTIGT.

Redigeret 20 marts, 2010, 04:20 i Prævention
Jeg har nu taget novynette i over 2 år, og startede på en ny pakke lørdag d. 12, efter en pause på 7 dage.


Problemet er nu at jeg glemte at tage min p-pille før min kæreste og jeg havde sex.
Jeg plejer at tage min p-pille omkring kl. 21-22 hver aften, og da jeg opdagede at jeg havde glemt min p-pille efter at have dyrket sex, var kl. 21, hvor jeg straks tog den, det er den eneste jeg har glemt på den nye pakke.

Men nu er vi lidt nervøse for, om det kunne have gjort noget, at jeg glemte at tage den, og først tog den lige efter??

- Det skal lige siges at min kæreste altid trakker sig ud, når "det" sker, men de fleste drenge 'kommer' jo også undervejs.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver at du plejer at tage den omkring kl. 21-22. Og at du opdagede kl. 21 at du havde glemt den.

    1) Vil det sige, at der var gået 2 døgn siden du tog den sidste?
    I så fald skal du følge den fremgangsmåde der står i indlægssedlen i pakken. Hvis du er i tvivl, så ring til (vagt)lægen og spørg. Jeg tror ikke du har noget at være nervøs for.

    2) Eller vil det sige, at du tror, at du skal tage den før sex for at den virker? Det er ikke tilfældet. P-pillen skal tages hver dag på CIRKA samme tid, og det har intet at gøre med hvornår I dyrker sex. Men det kan sagtens bare være inden du går i seng uanset om det så er klokken 22 eller 01.

    Og så kan jeg da lige sige, at hvis du ellers tager din p-piller som du skal, så behøver din kæreste ikke trække sig ud inden han kommer.

    V.H.
  • Indstillinger
    - Altså jeg plejer at tage den hver dag mellem 21 og 22 om aftenen, og jeg tog den torsdag aften, hvorefter min kæreste jeg havde sex fredag aften omkring 20.30, og kl. 21 opdagede jeg at jeg havde glemt min p-pille og tog den, altså der var gået 24 timer siden sidst jeg tog en.

    Grunden til at han trækker sig ud, er heller ikke fordi vi er bange for noget, jeg har bare ikke så meget lyst til at ha' det oppe i mig (;
  • Indstillinger
    Du har taget p-pillen nøjagtigt som du skulle. Det kunne jo ikke være bedre?
    Så du behøver ikke være bange..
Log in eller Registrér for at kommentere.