Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spiseforstyrrelser ..

Heej (:

Vi er to piger der er ved at skrive en projekt opgave om spiseforstyrrelser.
Vi vil meget gerne have noget med om hvor meget en f.eks anoreksi ramt spiser, da vi syntes at det kunne give et ret godt billed på hvor alvorligt det er. Desuden vil vi gerne vide noget mere om hvorfor det kan være flere og flere for spiseforstyrrelser idag. Nogle steder læser man det jo næsten, som om det var alle unge der bliver 'ramt' af en spiseforstyrrelse. Vi ved godt alle måske ikke er lige åbne om hvorfor de måske fik f.eks. anoreksi. Men hvis nogle også ville svare på det, ville det bare være skønherligt ! (:

- Håber virkelig i har lyst til at hjælpe os .

Kh Regitze og Anne Sophie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Der er en før jer der har spurgt hvad anorektikere spiser. I kan finde det under "hvad spiser en med anoreksi?" her under åben debat om spiseproblemer.
    Jeg kan ikke svare på hvorfor der er flere der bliver syge, men jeg kan forklare hvorfor jeg selv udviklede anoreksi. Jeg har altid været meget indadvendt og har ikke haft den bedste selvtillid. Det blev værre da mine veninder i klassen bagtalte mig. Jeg var meget ked af det, men lukkede det for det meste inde i mig selv. Jeg havde det svært med at jeg ikke kunne kontrollere verden omkring mig, men fandt ud af at jeg kunne få kontrol over min krop, ved ikke at spise, og jeg troede at hvis bare jeg blev pæn så ville folk bedre kunne lide mig.
    Mvh
  • Indstillinger
    Læs de andre spørgsmål under "spiseforstyrrelser" her på Netdoktor. Der er mange der har spurgt i forbindelse med opgaver.

    Også til jer må jeg siger: Find nogle bøger og artikler om emnet; der vil I finde baggrunden for hvorfor spiseforstyrrelser opstår.
  • Indstillinger
    Mange tak for jeres svar og råd om de andre debatter. Vi tjekker det lige (:

    KH
  • Indstillinger
    hej jeg hedder klara. jeg har et skole protjekt om børn med anoreksi jeg ville gerne stille et spørgsmål håber i vil svare på det her kommer mit spørgsmål: kan man blive behandlet hvis man har anoreksi idag??



    hilsen klara
  • Indstillinger
    Selvfølgelig kan man da blive behandlet!
    Gå ind på www.spiseforstyrrelser.dk og læs om behandlingsmulighederne!
Log in eller Registrér for at kommentere.