Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gode råd søges..

jeg prøver at finde ud af hvordan jeg bedst kan aktivere mig selv. Har lagt mærke til når jeg sidder alene hjemme, så keder jeg mig ofte og så begynder tankerne at kører.

Det er svært at holde ud, og da jeg jo ikke kan gøre rent 24/7 ja så har jeg brug for nogle råd til hvad man kan lave for at "aktivere" sig selv så man ikke bare sidder og hænger...

Nogle gode råd/ideer/foreslag? :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Afhænger af hvor gammel du er, hvilke interesser du har og hvilket socialt netværk du har :-)
  • Indstillinger
    årh ja.. dooh :P Jeg er 23, og jaa interesser.. sys alt det jeg har interesseret mig før ikke er så spændende mere. spillet meget computer. har nogle gode venner, men ikke sådan jeg kan være sammen med dem konstant. Har en dejlig familie, men de bor desværre så langt væk at jeg ikke bare lige kan tage derover (30 km), og ja er kun 1 tog tur, men koster penge jeg ikke har..
  • Indstillinger
    Hej Amilea

    Det har været godt for mig at prøve at strukturere hverdagen, så jeg har fundet en daglig rutine. Den er dog ikke mere fast, end at jeg altid mærker efter, hvad jeg orker og har lyst til fra dag til dag.

    * Jeg har altid læst meget. Tidligere var det skønlitteratur men nu er det mest om emner, der interesserer mig, så jeg får mere viden om nogle ting.
    * Dette indebar bl.a. ture på biblioteket, hvor jeg kunne gå længe og samle bøger sammen og det var en fornøjelse at komme hjem med en stak :-)
    * Måske kan du finde foredrag eller foreninger, der har nogle tilbud om noget, der kunne interessere dig. Biblioteket kan have forskellige tilbud. Se også i lokalavisen om arrangementer.
    * Hvis du har overskud til det, så kan frivilligt arbejde i nogle få timer om ugen måske være muligt.
    * Gå ture eller cykelture i naturen kan være rigtigt godt. Naturen er en healende kraft i sig selv.
    * Jeg havde en periode, hvor jeg strikkede en del.
    * Tidligere brugte jeg meget tid på at skrive dagbog på computeren.
    * Jeg har en veninde, der tegner og maler små akvareller. Kender også én, der laver nogle smykker.
    * Afhængig af dine fysiske kræfter (og lysten) findes der dvd'er eller videoer med f.eks. motionsprogrammer.

    Som Anna skriver, så kommer det jo helt an på, hvad der interesserer dig og hvad du kan lide at foretage dig samt selvfølgeligt af dine ressourcer. Det skal jo helst være noget, der giver glæde og tilfredshed på én eller anden måde.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Tak for alle de fine råd :) Vil prøve at se på det og se om jeg ikke kan finde på nogle ting at lave :)
  • Indstillinger
    Hej:)
    Åhh kan godt følge dig. Savner også selv meget at have noget at give mig til. Men kan til tider´være svært at finde noget der fanger min intressere. Jeg laver dog selv smykker. Sådan armbånd og øreringe. Det er afslappende og synes noget af det bliver meget godt :)
    Håber alt godt for dig:)

    Mvh
    Sussi Hansen
  • Indstillinger
    Jaa det ikke nemt, er igen begyndt at læse og det tager lige nogle af de kedelige timer. Hvilket er skønt..
Log in eller Registrér for at kommentere.