Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pungen er for stram/lille

Redigeret 21 marts, 2010, 18:28 i Åben debat for mænd
Er der nogen der ved noget om hvad man kan gøre når pungen er for stram
og man er nødt til at skubbe testiklen ned hele tiden, løsne pungen
Jeg troede egentlig at pungen blev løsere med alderen, det er i mit tilfælde desværre ikke tilfældet
Kender i nogle øvelser ell lign der kan hjælpe
Varme hjælper kun i beskedent omfang

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du kan strække pungen ved at gå med en nossestrækker mere eller mindre permanent. De fås i forskellige størrelser, men mon ikke at en på 4 cm i længden er en god begynderstørrelse:

    http://www.mensshop.dk/group.asp?group=236

    Efter et stykke tid:

    http://www.xtube.com/set.php?s=cvTXhOtUBKs

    Held og lykke.
  • Indstillinger
    Det anede jeg ikke at man kunne. Er det ufarligt? og vil man efter en tids brug kunne konstatere at pungen er blevet løsere
    Tak fordi at du gider svare
  • Indstillinger
    Ja, det er utroligt, man kan købe alle mulige og umulige "indretninger", der kan afhjælpe et hvert problem - i hvert fald iflg. salgsmaterialet.

    Ville det et eller andet sted ikke være lidt mere smart, om du lige talte med din læge, om der skulle være en årsag til dit problem, og det måske kunne afhjælpes lidt mere humant, i stedet for at "kokkerere" på sig selv med sådanne suspekte apparater?
  • Indstillinger
    circum1circum1
    Redigeret 22 marts, 2010, 02:18
  • Indstillinger
    Hejsa! Er problemet at testiklen sætter sig fast oppe i lysken? Hvis ja, så skyldes det sandsynligvis ikke at din pung er for stram, men at den åbning som sædlederen føres igennem fra pungen ind igennem lysken er for slap. Du har garanteret haft symptomerne lige siden barndommen da det er det mest almindelige - behandlingen vil typisk være en kirurgisk 'forsegling' af åbningen, men jeg vil helt klart anbefale dig at tage en snak med din læge omkring problemet!

    Mvh Studmed84
  • Indstillinger
    Og jeg vil på det kraftigste fraråde enhver form for pseudobehandling som beskrevet i de tidligere indlæg med bizarre pungstrækkere, hvilket oftest gør mere skade end gavn!!!
  • Indstillinger
    Jeg har bestilt tid hos lægen
    Jeg blev opereret som ung mand for 30 år siden, den ryger ikke op i lysken men sidder og gnaver i åbningen
    Derfor tror jeg at pungen er for lille og tråden den hænger i er for kort
    Normalt skulle det hele løsne sig ved varme og det hele hænge mere når man som jeg er blevet lidt ældre
    Det er ikke sket
    Så nu skal der gøres noget inden at jeg bliver vanvittig
    Når at jeg tænker over det kan jeg godt se at møtrækker og hvad ved jeg nok ikke er noget for mig
    Tak for alle bidrag
Log in eller Registrér for at kommentere.