Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kløe

I begyndelsen af december måned fik mig og min roomie en killing. Omkring jul begyndte det at klø over hele min krop, især om aftenen. Jeg troede at det måske var ringorm, da jeg havde nogle tørre pletter og jeg vidste, at en af mine venner også havde haft det. Gik til lægen, og fik en recept på nogle tabletter(kan ikke huske navn), som skulle tages hver dag i 2 uger. Pletterne forsvandt, men det gjorde kløen ikke. Troede så, at det måske skyldtes fnat, men fik at vide af en bekendt (uddannet læge), at det ikke kunne være fnat. Da det begynder at klø, får jeg nogle små knopper, som jeg så kradser til de bløder, og jeg får sår. Fik taget blodprøve, for at se om det måske kunne være allergi for katten, eller om det kan være skolen jeg går på, da den er befængt af skimmelsvamp. Venter dog stadig på svarene. Min læge mente, at det sikkert var eksem, men Elocon, der ellers altid virker mod eksem, virker ikke denne her gang. Har en kæreste, som siger at det klør hos ham efter han har været hjemme hos os. Håber i kan give mig et svar, for det er meget ubehageligt med denne kløe. Tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du nævner selv fnat som en mulig årsag, har du prøvet at tage en kur? Min personlige erfaring er at 2 ud af 3 uddannede læger ikke kan genkende fnat når de ser/hører om det. Knopperne og den tørre hud lyder meget som fnat, og piller kan i visse tilfælde hjælpe dig af med knopper eller kløe i en periode, men egentlig dæmper de bare symptonerne.
  • Indstillinger
    Det lyder nu mere som kattelopper... de bider også mennesker.
Log in eller Registrér for at kommentere.