Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kraftige dunk i brystet ventre side, helbredt nu ..måske

Redigeret 15 marts, 2010, 13:12 i Hjerteproblemer
Hej alle...
DATA: Mand 42 år, ikke ryger, lidt overvægtig,183cm, kraftig bygget. kondition meget god.
Jeg har ..havde periodisk ondt i midten/ventre side af brystet. Svimmelhed og rysten. Stået på i over 1.5år. Smerterne var periodisk i starten og tiltagende i sidste del af forløbet og varighed kunne være op til flere dage. lige pludselig kunne det give et ordentlig dunk i brystet med kraftige smerter i længere tid og trække op mod halsen og lide mod venstre. stikkende og trykkede smerter.
Jeg kunne ligge i sengen og have smerter i brystet og i sær hvis jeg lå på højre side. Ligge på venstre side var bedre. Især fra aktivitet til hvile og omvendt var et problem, eksempelvis op af sengen var ikke godt. Gåturene var svær de første 15 min trykkende i bryst og følte vejrtrækningsproblemer, men derefter var gåturen en nydelse. Sidde lidt sammen krumpet ved bordet kunne give trykkende i brystet.
Havde lært at leve med disse smerter/stikkende følelse og var ikke bange mere, men disse smerter dræner livskvaliten utrolig meget.
Har prøvet alt hos lægerne,haste indlagt for mistanke om plodprop, nitro positivt, Røntgenundersøgelse af hjertets kranspulsårer (KAG), tonsvisaf EKG'er blodprøver og blodtryk, overvågning på sygeus og cykeltest, røngent, ultralyd scanning af hjertet....men negativ, alt godt. Brugte 1500.- på nerve medicin og 1 måneds sygefravær fra arbejdet. Konen var ved at være træt af at høre på mine symtoner, og jeg havde så meget fokus på disse smerter og tænkte hvornår kommer de igen og det dræner total en for al sin energi og man blive indadvendt.
Men tak skal lægerne på sygehust,de have gjort hvad de kunne og følte mig godt behandlet. Disse smerter var meget periodiske og styrke i smerten og varigheden var meget variende.
Skulle jeg så leve med disse periodiske/vedvarende smerter i brystes, resten af mit liv ... ????, lægerne snakkede om en total scanning af brystet men så lang kom jeg ikke endnu. Prøvede også lige en mave-spiserør undersøgelse men alt godt, da lægerne nuu havde fokus på spiserøret da det sidder meget tæt op ad hjertet og begge muskler kan være positiv på nitro.

hvad gør man så.... jo jeg kiggede på nettet og fandt her på netdoktoren info om ekstra systoler og MAGNESIUM ...ja vidundermidlet man man sige, det hjalp på mig. kunne mærke på pulsen at det var ekstra systoler.
Startede med 400mg magnesium om dagen i en måned og er nu optrappet til 800mg om dagen. tager en kombination at magnesium400mg, kalcium1000mg, sink15mg i en pille og to piller ved hver måltid. Denne kombination af magnesium og sink/kalcium hjælper hinanden med optagelsen i kroppen. Tager også min alm. multivitamin pille om dagen .
Jeg har det rigtig godt nu, men har stadig lidt problemer med at få pulsen op de første 15 minutter af en hård fysisk aktivitet, men intet i forhold til før jeg tog magnesium. Jeg arbejder på sagen i sammenarbejde med fitness udstyret og det går fremad. Sover perfekt nu og mærker ingen ekstra systoler, hvad jeg ved af.
hvornår skal jeg så nedtrappe med dette viundemiddel, ved det ikke men lige nu har jeg det godt og magnesium er vandopløslig og det overskyende forsvinder med urinen ud af kroppen.
Roden til disse brystsmerter er :stress og forkert kost, cola (light), energidrikke booster og stress igen, vil jeg mene...
Tog disse energi drikke for at holde dampen oppe, blev en supermand i kort tid indtil næste enegidrik indtagelse.... osv... drak vel 2-3 dåser om dagen
Kroppen husker og tilbagebetalingen kommer helt sikkert.
Tror helt sikkert at disse energidrikke havde drænet kroppen for vitaminer og mineraler langsomt med tiden...cola er en dræner...
Det er jo vitaminer og mineraler vi laver af, så sund kost holder dampen oppe på mig nu på en naturlig måde og det kan mit hjerte mærke...
Og husk sink er godt for kroppen, i disse stærke kobber tider. (balance mellem sink og kobber i kosten er hårfin)
Håber der er andre der har noget positivt til dette indlæg, så vi kan hjælpe hinanden.

Helbredt nu ..ved det ikke men magnnesium virker her og nu , måske er der noget galt med systemet, men jeg har det godt nu og må se tiden an.


Magnesium er godt for stresset kroppe... og koster ingen ting.

Grøntsager giver super energi............

Hilsen B

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.