Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mit hjerte er splittet.

Redigeret 23 marts, 2010, 12:16 i Åben debat om abort
jeg er en ung kvinde på 23, som er nyuddannet sosu-hjælper, men går ledig. Jeg bor med min dejlige kæreste gennem snart 4 år, som pt er igang med svendeprøve som tømrer.
Jeg er ikke på p.piller, men vi har dog brugt kondom.
Dog er det alligevel "gået galt". Jeg har fuldstændig splittet over hvad jeg skal gøre.
sådan som det ser ud lige nu er økonomien slet ikke til at bringe et barn til verden, og selvom min kæreste gerne vil have børn med mig, vil han ikke mens vores økonomi ser sådan ud.
og hvem fanden gider ansætte en gravid??

Jeg har tidligere oplevet to spontane aborter (med samme kæreste) og ved at konsekvensen kan være at jeg aldrig kommer til at kunne få børn.

en del af mig tænker ikke på økonomi, mens den anden ikke tænker på andet.
jeg ved at det helt og holdent er min egen beslutning, men aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.
skal jeg "droppe" ønskebarnet og måske risikere aldrig at ku få børn, eller skal jeg skide på økonomien, tage chancen og håbe på det bedste.

jeg skulle bare lige have det ud til andre, der kender situationen:(
kærlig hilsen den ulykkelige.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis alle ventede med at få barn til de havde råd, så tror jeg faktisk Verden forlængst ville være uddød.

    Selvfølgelig har I råd til at få et barn nu, men det kan da godt være det så ikke bliver et barn i de rette mærkevarer, men det er bestemt muligt at give et barn tøj på kroppen og noget ordentligt i munden, uden det behøver at koste det vilde. Et barn skal bare have masser af kærlighed og omsorg - så er det godt rustet til livet.

    Hvem gider ansætte en gravid? Ja, det kan da godt være, men hvem gider ansætte en ung kvinde, der måske bliver gravid ret hurtigt? Eller en, der har små børn, der bliver syge? osv osv osv - Dette argument kan ikke bruges til noget som helst.

    Det, I skal tale om - du og din kæreste - det er den situation, I står i her og nu. Er jeres kærlighed stor nok til også at rumme et barn? Har I noget familie, som måske vil bakke op om jer?

    Samtidig står du i en situation, hvor du måske ikke får mulighed for at blive gravid igen. Hvordan tror du, du vil kunne takle dette, hvis det viser sig at denne mulighed blev din eneste, og du så fravalgte den??

    Jeg vil foreslå dig og jer at føle rigtigt godt efter inderst inde, inden I tager en beslutning, som I kan komme til at fortryde resten af jeres liv. Hvis I vælger at få barnet, så vil du - forhåbentligt jer begge to - i hvert fald med stor sandsynlighed aldrig fortryde det, og selvfølgelig vil de praktiske problemer løse sig. Det er meget muligt, det ikke bliver nemt, men sådan er livet nu en gang; en abort er den hurtige, men bestemt heller ikke den nemme løsning.

    Bedste tanker
  • Indstillinger
    Jeg tror godt du ved hvad du skal vælge. Du har før haft problemer med at blive gravid, så jeg ser kun en mulighed. Og med hensyn til økonomien så er der 9 måneder til barnet kommer og der kan alting ændre sig.

    Og din kæreste må ikke overtale dig til en abort. Du vil fortryde det resten af dit liv og måske viser det sig senere at du ikke kan få børn. Grib chancen.

    Lisbeth
  • Indstillinger
    Du giver altså selv svaret her. Du har prøvet at miste børn ufrivilligt. Du bliver nødt til at få det den her gave og lade være at spille lotteri med din mulighed for at få børn.

    Der er masser af muligheder for familier med små børn og lave indkomster - jeg har selv fået to børn på SU og det er gået fint.

    Held og lykke med det.
Log in eller Registrér for at kommentere.