Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bechets

Redigeret 11 marts, 2012, 09:42 i Sjældne sygdomme
Hej.

Jeg vil hører om der er nogen andre herinde med denne sygdom ?

På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeps.. i got it..

    your not alone..
    Sådan havde jeg det faktisk, indtil jeg så din tråd! :)
    hvad så ?

    er du også en af de "Heldige" få? :(
  • Indstillinger
    Er klart når der er så få.. Ved du hvor mange der er i Danmark ?

    Jeg har næsten fået påvist sygdommen, der er flere læger der mener det, og skal blot bekræftets af diverse test.

    Hvordan har dit forløb været med hensyn til diagnose ?
  • Indstillinger
    Jeg har ingen Ide. lægerne må ikke oplyse omkring sådan noget.. mærkelig nok. (eller også, har jeg egentlig glemt at spørge!) :)

    Joooo. mit var egentlig ret skrækkeligt. jeg var vel indlagt ca. 4måneder tror jeg, hvor de tog diverse tests. og skrækkelige prøver.. og jeg havde det SÅ dårligt.. !!!!
    Har haft bechets 2 år nu, og det har fuldstændigt ændret mit liv!!!!

    Hvordan har du det ?

    hvis der er noget som du vil snakke om eller vide så er du velkommet til, at skrive til min mail. så er der ikke millioner af mennesker der læser med..
  • Indstillinger
    Jeg ved godt det er længe siden at tråden blev oprettet, men jeg har det også! Så vi er i hvert fald mindst 3 danskere... Jeg har haft diagnosen i snart 5-6 år.
    Jeg har dog aldrig mødt/snakket med andre med denne sygdom. Hvilket egentlig kunne være rart, så hvis i stadig er derude, så giv lyd :)
  • Indstillinger
    Jeg er her stadigvæk..

    Men er dog meget sjældent herinde på forummet.

    Jeg har kontakt med en del andre der også "lider".

    Hvis du har interessere i noget kommunikation, så er du velkommen til at skrive til Min main Ravn89 (snabela) live.dk
  • Indstillinger
    Ifølge http://www.gigtforeningen.dk/viden+om+g ... ts+syndrom anslås hyppigheden af Bechets til at være 5:1.000.000 personer.

    Ifølge http://www.printo.it/pediatric-heumatol ... rca/10.htm anslås den til 1:300.000'

    Så I er vist ikke særlig mange patienter :)
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har haft sygdommen siden 1984. Var også indlagt i 4½ måned, inden de fandt diagnosen. Var længe på binyrebarkhormon.
    Jeg er i dag 59 år og har lært at leve med det. Sygdommen har ødelagt mit venstre ben, så jeg ca. 2 gange månedlig har blodpropper i benet. 23 gange er det sket, at en flig er slået af og blevet videresendt til lungen. Sygdommen har rigtig mange ansigter. Jeg havde et hul i ganen - har haft det en gang siden. Jeg får ind imellem blæner - under fødderne, på hænderne og i munden. Det er som nåle, der er sat i. Jeg kan også pludselig få kløe mellem tæerne og 5 min efter er der åbent ind til kødet. Sygdommen startede faktisk med disse blæner i skedeopgangen og kraftig årebetændelse.
    Er spændt på at høre, hvordan sygdommen er startet hos I andre. Jeg tror, at der er mange forskellige symptomer fra det ene menneske til det andet.

    Sondam
  • Indstillinger
    Hej til jer alle

    Jeg skriver til jer her, fordi jeg leder efter personer med denne sygdom.

    Jeg arbejder lige nu på et nyt program til TV, hvor vi godt vil have et indslag med sjældne sygdomme en gang om ugen.

    Er der nogle af jer der i første omgang har lyst til at fortælle jeres historie til mig? Det er naturligvis helt fortroligt.

    Håber I har lyst til at hjælpe.

    Vh.
    Christina

    Mail: journalist.chl@gmail.com
  • Indstillinger
    Hej
    Har sendt en mail

    Hilsen
    Sonja
  • Indstillinger
    Jeg kan oplyse, at vi har fået en netværksgruppe op at stå, så er der nogen med denne sygdom, er I meget velkomne til at kontakte enten undertegnede eller Yvonne Gommesen, mail: yvonnegommesen@gmail.com.

    Vi er p.t. 14 i denne netværksgruppe som spænder fra 13 - ca. 60 år. Der kan læses mere på Gigtforeningens hjemmeside om netværksgruppen. Vi er kommet med under Gigtforeningen som en lille gruppe med en sjælden sygdom.

    Jeg kan kontaktes på mail: sonja-dam@hotmail.com eller på tlf. 28 57 66 57.

    Sonja
Log in eller Registrér for at kommentere.