Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blødning efter medicinsk abort

Redigeret 28 april, 2013, 17:40 i Åben debat om abort
Hej.

Jeg ville lige høre om der er andre, der har erfaringer med dette? Jeg foretog en medicinsk abort i slutningen af januar, og de sagde at man kunne bløde i et par uger efterfølgende. Den normale menstruation skulle komme efter 4-6 uger... Nu er der så gået 6 uger, og jeg har blødt konstant i de 6 uger hver dag!
Er dette normalt?? Hvordan kan jeg vide om det er den rigtige menstruation eller om det er bare er bivirkninger efter aborten?
Og hvornår skal man regne med a få sin første rigtige menstruation igen?

Nogen der har oplevet noget lignende? Jeg er ved, at blive sindssyg af bløndningen. Den er rimelig kraftig...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder ikke sundt.
    Har ingen erfaring, men håber du har været en tur til lægen. Ellers se at komme afsted :-)
  • Indstillinger
    Jeg har selv fået en abort, og jeg blødte også længe efter .. en dag kunne jeg pludselig mærke på mig selv der var noget helt galt, mit instinkt sagde mig bare at det ikke var som det skulle være - hen af dagen blev blødningen kraftigere og kraftigere - det endte med at jeg blev indlagt da jeg slet ikke kunne stå uden at besvime, jeg havde mistet så meget blod at de overvejede at give mig nyt. Jeg synes bestemt lige du skal komme en tur til lægen for at være sikker på alt er som det skal være! Selvfølgelig skal du garanteret ikke igennem en kæmpe blødning eller lign. - bare ikke nogen grund til at tage chancer med sit helbred.
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg har det samme problem. Har fået fortaget en medicinsk abort for nu 6 uger siden og har også blødt i 6 uger nu. Jeg bløder ikke mere end ved normal mens. Men det snart ved at være ret bekymrende. Er der andre der har prøvet det samme?
Log in eller Registrér for at kommentere.