Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

"Nybegynder" - det gør ondt

Redigeret 1 november, 2010, 16:48 i Kvindelige sexproblemer
Hej.
Jeg er en pige på 18 år, og jeg har fundet den mest fantastiske kæreste, og vi har snart været sammen i 2 mdr. Det er over 1 md. siden vi havde sex for første gang, og det var min første gang. Mit problem er, at det stadig gør ondt når han trænger op i mig, men efter lidt tid (under samlejet) gør det mindre ondt, men det gør stadig en lille smule ondt. Han er utrolig opmærksom på mig, og siger at jeg bare skal sige fra hvis det gør for ondt, men jeg har tænkt at det er normalt, så jeg har gennemført det, og han er kommet hver gang.
Er det normalt at det stadig gør ondt, efter mere end ca. 1 md?
Jeg har hørt at det skulle gøre mindre ondt hvis man lod være med at bruge kondom (jeg spiser p-piller, så vi er godt beskyttet :)..), er det rigtigt?

Håber I kan hjælpe en "nybegynder" :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej ((-:
    nu ved jeg ikke hvor mange gange dig og din kæreste har haft sex men de første gange kan og vil det sikkert gøre ondt, og det kan da godt være at din jomfru hinde er sej og ikke vil sprænges så kan det sikkert også godt gøre ondt ((-:
  • Indstillinger
    Eftersom det gør mest ondt i starten vil jeg skyde på at det skyldes at du ikke er våd nok.
    Det kan I både afhjælpe ved at han stimulerer dig mere inden han trænger ind, men også ved at bruge glidecreme. Lidt glidecreme gør ALTID underværker :-) Det med at det skulle gøre mindre ondt uden kondom... Det syntes jeg personligt ikke, og jeg har aldrig hørt den tese før.
    Så... Find glidecremen frem og lad ham smøre dig ind i det dernede; så kan du jo give ham kondom på imens :-)
  • Indstillinger
    Hej!
    Ved godt det er lang tid siden du skrev om dit problem, men tænkte jeg lige ville dele mine tanker, hvis der er andre der har det ligesom dig!

    Det er HELT normalt at have ondt (især i starten af samlejet) når man lige er begyndt at dyrke sex. Det er ikke noget man snakker meget om, men en stor del af alle kvinder oplever det, du beskriver. (og andre gør slet ikke, så derfor hører man måske ikke så meget om det).
    Jeg oplevede selv at det tog lidt tid at komme til rigtigt at nyde det, dengang jeg debuterede. Men heldigvis havde jeg, ligesom det lyder som om du har, en rigtig sød og forsigtig kæreste, som var forstående og vi tog det stille og roligt. Efter teenageårene har jeg snakket med mange af mine veninder, som faktisk havde samme problemer som mig - vi snakkede bare ikke om det dengang vi havde dem! Måske er der nogen af dine egne veninder der har/har haft samme problem?
    Håber i hvert fald at dig og din kæreste nu kan nyde sex sammen uden at du har ondt.
    Venlige hilsner
Log in eller Registrér for at kommentere.