Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Anonym brev/chikane

Hej
Jeg er på et dating program....og her skete det mystiske at jeg har modtaget et anonymt brev...der faktisk sviner mig til ..og håner mig?

Jeg har kendt to mænd på det her program...og skønt jeg har svært ved at tror det har jeg prøvet at analysere de ord de bruger i deres profil ..for at se om der var "noget" der gik igen. Og det var der ordet "at byde- byde ind på gik igen hos den ene....han havde "meget at byde ind med" ...i det brev jeg har modtaget blir der netop sat spørgsmålstegn ved hvad jeg har "at byde ind med"....og alligevel ligger sproget langt fra hvad han ellers bruger i sin profil og sine mails ?

Det personen har gjort er at oprette en "gratis profil" hvor han ikke er medlem og denne profil har så sendt et brev til mig?

Der er kun de to det kan være ...for hvorfor skulle en der ikke kender mig gå efter mig.

Det skal siges at hans "sande profil" ikke har været tændt siden d 3.2...så jeg er slet slet ikke sikker på at det er ham...

Det skal siges at det er en slags dating program ...

Hvad er dog det for noget og hvorfor skriver han/den og sviner mig til?

Det kan kun være en man kender?
Hvad syns i andre

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg mener, at den pågældende må have store problemer med sig selv.
    Hvis det er den ene, du har skrevet med, så har du da ialtfald fået et vink med en vognstang om, at du nok skal holde dig på lang afstand af ham. Gentagelsen af vendingen 'at byde ind med' er ikke én, jeg har hørt før, så det lyder sandsynligt, at det kan være den samme. Med mindre det er en almindelig brugt vending og jeg bare ikke ved det...

    Det handler ikke om dig. Det handler om ham. Og han lyder ikke til at have det så godt eller have så rar en personlighed. For nu at sige det pænt.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Jeg er helt enig i det Helene skriver, med at vendingen at byde ind med ikke er almen.
    Jeg tror man normalvis vil sige: at byde på.

    Så måske er det et hint.
    Umiddelbart ville jeg overveje at melde det til dem, der styrer siden. I hvert fald hvis det sker igen.

    Mvh. én der ved noget om sprog
  • Indstillinger
    Ud over at være enig i, hvad de andre skriver, så vil jeg da gerne "byde ind med", at jeg vil påstå, at vendingen er meget almindeligt sprogbrug.

    Jeg både hører og læser den meget ofte. Vi kan så diskutere, om det er korrekt eller ej, men ofte brugt er det altså - især omkring jobsamtaler osv., hvor man jo skal "sælge" sig selv, så at det også bruges i datingprofiler, vil jeg påstå må være helt almindeligt.

    Har i øvrigt lige læst i den husstandsomdelte "Søndagavisen" fra sidste week-end Mette Lisbys klumme, og der står. citat : "........ Man burde da have andet at byde ind med end sin ambition om at være minister...." citat slut

    Altså en ganske almindeligt brugt vending, så den vil jeg ikke påstå, du kan bruge som noget som helst "bevis". Men ubehageligt er det da, men prøv om du ikke kan arbejde på at ignorere det. Underartede og syge mennesker støder vi desværre alle på ind i mellem, og som Helene skriver, så er det dem, der har det værst.
  • Indstillinger
    Tak for jeres indlæg. Jeg tror simpelthen at det her er en jeg kender og det irriterer mig at jeg lar mig de gå på...men helt ærligt det var ikke særlig ok det han skrev....og man blir chokeret.

    Rent psykologisk tror jeg ikke det er en tilfældig fremmed der lige har bestemt sig for at genere min profil - det gør man bare ikke ?

    Det er tydeligt "en" der står bag...og ikke to fjollede børn osv der bare skal more sig - det er en voksen.

    Man burde simpelthen skulle give sin pc kode til det her så de lynhurtigt kunne spores.

    Nu har de lukket denne her "gratis prøve profil" eller hvad det var ...
  • Indstillinger
    Men jeg er groggy og ret træt efter det her og det har været en lorte dag
  • Indstillinger
    Hej

    Du har ret i, man bliver chokeret over det. Det er så ondt, men nogle mennesker er onde.
    Faktisk bliver man temmelig rystet over den slags. Jeg husker, da min mand og jeg skulle giftes, der blev sendt lykønskninger. Glad stod jeg og åbnede breve.
    Pludselig var det som om blodet forlod mit hoved. Jeg læste brevet igen og igen. Troede ikke mine egne øjne. Det var så hadefyldt og modbydeligt. Jeg anede ikke, jeg havde nogen fjender.
    Jeg kunne overhovedet ikke regne ud, hvem det kunne være fra.

    Der er ikke andet at gøre end glemme den slags. Jeg sagde til mig selv, jeg vil ikke lade mig påvirke af et sådan menneske. Der er nogle, der er mere eller mindre syge i deres hoveder.
    Det er rigtigt, hvad Helene skriver. Det handler ikke om dig eller mig, men om vedkommende, der skriver.
  • Indstillinger
    Sådan noget skal i skraldespanden og rystes af...og ve den person skulle jeg få fat i ham eller hende.

    Men ok det kan jeg jo ikke ...så det!
  • Indstillinger
    Anonymt brev.. var det email eller snail mail? Hvis det var email gennem den "anonyme profil" så meld det til administratoren. Det er faktisk muligt at spore den IP adresse hvorfra mailen blev sendt, og herfra se om den IP adresse har været brugt af andre profiler.

    Bare en ide.
Log in eller Registrér for at kommentere.